A nagy hajó-kérdés – még a turistákat is elriaszthatná Budapestről a vízi járművek kitiltása

2024. április 09. 09:46

Óriási bevételtől eshetne el a főváros, ha Karácsony ezt meglépné.

2024. április 09. 09:46

Nyitókép: MTI / Máthé Zoltán

Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról a fővárosi önkormányzat.

 A tervezet szerint így akár harmadára is csökkenhet a Margit és Árpád híd között kikötő és állomásozó hajók száma. 

Az RTL összeállításában megszólalt Csiga Gergely, a XIII. kerület alpolgármestere. Elmondta, Ez a lépés „azért szükséges, mert 

hetente 10-15 ezer turista lepi el a környéket és a környezeti és zajszennyezést már nem bírja el a kerület”.

Csiga hozzátette: sok olyan hajó is üzemel a szakaszon, amelynek a közterület használati engedélye már lejárt. A zajszennyezésen túl a dunai panorámába is belerondítanak a parton akárcsak ideiglenesen állomásozó, nagy méretű bulihajók. 

Karácsony Gergely ehhez kapcsolódóan azt írta nemrég közösségi oldalán:

Felülvizsgáltuk és módosítjuk a Duna-parti Építési Szabályzatot.” 

Majd azzal folytatta, „rendet teszünk a Duna-parton,száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket”.

Ezt is ajánljuk a témában

Több kérdést is felvetnek Karácsony Gergely kijelentései

A vg.hu a tervezet kapcsán arról számolt be, hogy jó eséllyel aggályokat és ellenérveket ismertet szerdán az a két magyar hajózási szervezet, amely a főváros Duna-parti építési szabályzatának tervezetmódosítása kapcsán hívott össze sajtótájékoztatót.

A lap azt is megjegyezte, hogy Karácsony Gergely több mondata is kérdéseket vet fel. Nem tudni például, miben keserítik meg a budapestiek életét a hajók. 

A turistahajók eleve szépek is, nem hiányozhatnak a Duna-parti képeslapokról, fényképekről. Teherhajóból pedig nincs sok a belvárosban. 

Viszont más fővárosok is megelégelték a nagy hajókat, sorra mutatnak ajtót nekik” – ismertette a Világgazdaság.

 

„A nagy hajók kitiltása a belvárosból nem új gondolat, már négy éve is felmerült” – közölte a lappal Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltatók Szövetségének főtitkára, aki néhány problémára, esetleges negatív következményre is felhívta a figyelmet. Ezek a

  • turistáknak a távolabbi kikötőkből való beszállítása,
  • a hajóval érkezőkre épült belvárosi vendéglátóipari létesítmények, boltok forgalmának várható megcsappanása
  • valamint az, hogy az érkező turisták hogyan fogadnák az útjukat érintő változást.

 

Bíró felidézte, hogy a korábbi elképzelés szerint a turistahajók a csepeli szabadkikötőben raknák ki az utasaikat, ahonnan busz vinné őket a szállodáikba. Az átszállás (csomagjaik is vannak) extra kényelmetlenség számukra, a látványról nem is beszélve. „Egy ipari környezetben kellene közlekedési eszközt váltaniuk ahelyett, hogy még a hajóról gyönyörködhetnének Budapest szépségeiben” – nyilatkozta.

A főtitkár azt is hozzáfűzte: 

azt sem tudni, hogy a mostani elképzelés szerint hol állnának meg a nagy turistahajók. 

A szakember arra is kitért, hogy a közelben kikötő turistahajók elmaradása számos belvárosi vállalkozást kedvezőtlenül érintene. Esélyes ugyanis, hogy azoknak a boltoknak, vendéglátóipari helyeknek, amelyek részben erre a hajós turizmusra rendezkednek be, csökken vagy elvész a forgalmuk – húzta alá Bírő Koppány Ajtony.

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 140 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Spiritmonger
2024. április 09. 13:48
Kellenek a vízibiciklisávok a Dunára. Amúgy a folyóról hova menjebek a hajók? A Normafára?
kamasuka
2024. április 09. 13:23
Onnan tudjuk, hogy elkezdődött a szezon, hogy reggel áll a rakpart, mert a zebráknál megy át a nép a hajókról a rakparton túlra. Ha még lámpa is van amit nyomkodhatnak, ez még lassabb szokott lenni ...
kamasuka
2024. április 09. 13:17
Idióta írta a cikket. Egyébként, hajós turizmusnál hol is a bevétel? A hajón esznek, isznak, alszanak. Belőlük a BKV se él meg, mert bliccelnek. Ahol fizetnek, az talán a Halászbástya, de hogy abból hatalmas bevételei lennének a fővárosnak? Kétlem. A többi ballib BALfasznak pedig csak annyit, hogy attól még Karácsony egy ultrakretén, semmirekellő baromállat, semmi más.
gilou-au-clavier
2024. április 09. 12:59
A mandiner szokásos hergelése, csúsztatása és hazudozása, de legalább nincs benne origós pucsítás, a szokásos picsás-kurvás geciszag meg hoppámutatjuk. Nem arról van szó, hogy ne legyenek hajók, hanem arról, hogy ne mind ott álljon meg ötösével, tízesével. Persze lehetett volna az atlétikai stadion helyett értelmes fejlesztést is, pl. éppen a képen látható helyen fejleszteni a MÁV alá tartozó HÉV-eket és akkor kulturált módon kiköthetnének a turistahajók, csak át kellene sétálni a HÉV-hez vagy a villamoshoz és kész.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!