Betelt a pohár az újlipótvárosiaknál, kitiltanák a hajókat a pesti rakpartról
A környezeti és zajszennyezést már nem bírja el szerintük a kerület.
Óriási bevételtől eshetne el a főváros, ha Karácsony ezt meglépné.
Nyitókép: MTI / Máthé Zoltán
Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról a fővárosi önkormányzat.
A tervezet szerint így akár harmadára is csökkenhet a Margit és Árpád híd között kikötő és állomásozó hajók száma.
Az RTL összeállításában megszólalt Csiga Gergely, a XIII. kerület alpolgármestere. Elmondta, Ez a lépés „azért szükséges, mert
hetente 10-15 ezer turista lepi el a környéket és a környezeti és zajszennyezést már nem bírja el a kerület”.
Csiga hozzátette: sok olyan hajó is üzemel a szakaszon, amelynek a közterület használati engedélye már lejárt. A zajszennyezésen túl a dunai panorámába is belerondítanak a parton akárcsak ideiglenesen állomásozó, nagy méretű bulihajók.
Karácsony Gergely ehhez kapcsolódóan azt írta nemrég közösségi oldalán:
Felülvizsgáltuk és módosítjuk a Duna-parti Építési Szabályzatot.”
Majd azzal folytatta, „rendet teszünk a Duna-parton,száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket”.
Ezt is ajánljuk a témában
A környezeti és zajszennyezést már nem bírja el szerintük a kerület.
A vg.hu a tervezet kapcsán arról számolt be, hogy jó eséllyel aggályokat és ellenérveket ismertet szerdán az a két magyar hajózási szervezet, amely a főváros Duna-parti építési szabályzatának tervezetmódosítása kapcsán hívott össze sajtótájékoztatót.
A lap azt is megjegyezte, hogy Karácsony Gergely több mondata is kérdéseket vet fel. Nem tudni például, miben keserítik meg a budapestiek életét a hajók.
A turistahajók eleve szépek is, nem hiányozhatnak a Duna-parti képeslapokról, fényképekről. Teherhajóból pedig nincs sok a belvárosban.
Viszont más fővárosok is megelégelték a nagy hajókat, sorra mutatnak ajtót nekik” – ismertette a Világgazdaság.
„A nagy hajók kitiltása a belvárosból nem új gondolat, már négy éve is felmerült” – közölte a lappal Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltatók Szövetségének főtitkára, aki néhány problémára, esetleges negatív következményre is felhívta a figyelmet. Ezek a
Bíró felidézte, hogy a korábbi elképzelés szerint a turistahajók a csepeli szabadkikötőben raknák ki az utasaikat, ahonnan busz vinné őket a szállodáikba. Az átszállás (csomagjaik is vannak) extra kényelmetlenség számukra, a látványról nem is beszélve. „Egy ipari környezetben kellene közlekedési eszközt váltaniuk ahelyett, hogy még a hajóról gyönyörködhetnének Budapest szépségeiben” – nyilatkozta.
A főtitkár azt is hozzáfűzte:
azt sem tudni, hogy a mostani elképzelés szerint hol állnának meg a nagy turistahajók.
A szakember arra is kitért, hogy a közelben kikötő turistahajók elmaradása számos belvárosi vállalkozást kedvezőtlenül érintene. Esélyes ugyanis, hogy azoknak a boltoknak, vendéglátóipari helyeknek, amelyek részben erre a hajós turizmusra rendezkednek be, csökken vagy elvész a forgalmuk – húzta alá Bírő Koppány Ajtony.