sokkal könnyebben eszkalálódnak a konfliktusos helyzetek, ez lehet a számok 2020-as emelkedése mögött.
A szakember kiemelte, hogy a tavaly a megszokottnál is jobban, fokozottan ügyeltek arra, hogy folyamatosan és kiszámíthatóan elérhető legyen az ellátórendszer. A krízisközpontokban és menedékházakban, illetve az emberkereskedelem áldozatait fogadó átmeneti szállásokon folyamatos volt az ellátás, nem fordulhatott olyan elő, hogy ha valakinek menekülnie kellett, ne találtak volna neki olyan biztonságos helyet, ahol segítették volna őt az újrakezdéseben.
Boglacsik Tímea elmondta a lapnak, hogy, az elmúlt 4-5 évben folyamatosan emelkedő volt a tendencia, 9000-9500 hívást kaptak ezekben az esztendőkben. Tavaly viszont, a járvány első évében 10 ezer 500-nál is több hívás érkezett, és a figyelemfelhívó kampányok, és az egyre többféle szolgáltatás miatt az idén még többen tárcsázzák majd a segélyvonalat.