A megtérésed radikális változást hozott az életedbe. De hogyan történt mindez?
Nagy keresésben voltam. Ide kaptam, oda kaptam, egy kis New Age, egy kis Krisna, egy kis tenyérjóslás, reiki, zen buddhizmus, jóga... Benne voltam mindennek a közepében. Viszont éreztem, hogy valami nagyon hiányzik, valahogy nem vagyok biztonságban. Aztán elhívtak minket a párommal egy gyülekezetbe, ahol egyszerre megértettük az evangéliumot, és döntöttünk Jézus Krisztus mellett. Az a békesség, nyugalom, amely akkor a szívünkbe költözött, a mai napig velünk maradt. Nem szállt el úgy, mint, mondjuk, egy jógaóra után...
(...)
A színművészeti után évekig a Budapesti Kamaraszínházban játszottál, de a Radnótiban, a Vígben, a Katonában és a Kamrában is. Hogyan került a képbe a szinkronszínészet?
(...)
A feleségemnek hallatlan sok imája, szeretete, a hivatásom iránti toleranciája kellett ahhoz, hogy ne menjünk szét, és képes legyek a munkamániámmal leállni. Így behúztam a kéziféket, és maradt a szinkron.
A statisztikák szerint a házasságok 50-60%-a válással, az együttélések 90%-a szakítással végződik. A feleségemen keresztül tanított meg az Úr mélyen, igazán tisztelni a házasságot mint a legszentebb intézményt. Azt hiszem, hogy most vagyok abban a korban (nemsokára negyvenéves leszek), hogy láthatóvá váltak az életemben azoknak a döntéseknek a gyümölcsei, amelyeket hitben hoztam meg. Amikor a fiatalok azt mondják, hogy ők is szeretnének így élni, akkor el tudom mondani nekik: ezt nem adják ingyen. A házasság kőkemény diplomácia, és ha csak emberileg akarjuk, soha nem fog működni, mert valami mindig hiányozni fog. Ezt csak Istennel együtt lehet csinálni.
A színpad nem hiányzik?
Nem, az egy tizenöt évig tartó, nagyon szép korszak volt, de lezártam. Prédikálok a gyülekezetben, verset mondok, vagyok színpadon eleget. Egyszer viszont szeretnék majd egy színházat létrehozni, ám most még – mint az írók – »benyomásgyűjtésen« vagyok, és a négyszemközti lelkigondozás révén nagyobb hatással tudok lenni mások életére. Lakmusznak és indikátornak jó egy előadás, de arra apparátus is kellene, hogy a hallgatóság szívében elindított valamit utána gondozzuk, öntözzük.