Állítólag én inkább autóspárti vagyok

2016. április 18. 07:51

Vannak olyan, sajátos beállítottságú emberek, akikben talán valamiféle infantilis indulat is munkál, mivel nincs jogosítványuk, a fejlesztési területről elkerülnek egy múzeumba és onnan próbálják heccelni az embereket. Interjú.

2016. április 18. 07:51
Tarlós István
Tarlós István
hvg.hu

Hvg.hu: Egészen pontosan mit jelent a főpolgármesteri utasításban az a pont, hogy nem prioritás az A-ból B-be elv? Ha ez nem visszafejlesztés, akkor mégis hogyan rendezi át a kerékpáros közlekedést?

Tarlós István: Egy nagyvárosban nincs olyan önálló közlekedési fejezet, hogy kerékpáros közlekedés. Közlekedési koncepcióról, közlekedésszervezésről beszélünk, ahol össze kell hangolni mindent, a tömegközlekedéstől a gyalogosokig. Nem igaz, hogy nem támogatom a kerékpározást, de életszerűtlen elvárás, hogy az legyen az egyetlen igazodási pont. A kemény mag preventív vagdalkozásba kezdett.

Hvg.hu: De tapasztalt valaha olyat, hogy a budapesti autósok elégedetlenkednek a belvárosi forgalomcsillapítás miatt?

Tarlós István: Nem az, hogy tapasztaltam, hanem nagyon súlyos leveleket kaptam. Ne azonosítsuk a forgalomcsillapítást automatizmus alapján a kerékpározással.

Hvg.hu: Ilyen előfordul, mi is kapunk felháborodott olvasói leveleket. De valószínűleg még náluk is többen vannak azok, akiknek autósként ugyan kényelmetlenebb a belvárosban haladni, de gyalogosan nekik is jobban tetszik.

Tarlós István: Bár kétségtelen, hogy létezik kerékpáros-gyalogos ellentét, most a bicikliről van szó. A BKK korábbi vezetése a fiatalságra, mint megfellebbezhetetlen jogosítványra támaszkodva akart átugrani olyan lépcsőket, amiket Hollandiában, vagy más országokban fokozatosan vezettek be, és át akarta állítani gyorsan az egész várost egy szigorú kerékpáros mentalitásra, de ez nem arányos elképzelés. Én nem a kerékpározás ellen vagyok, de azért tartom infantilisnak a holland meg kínai mintákat előhozni, mert ott ennek a dolognak sok évtizedes hagyományai vannak, meg vannak az előfeltételek, kialakult a kultúra is.

Nem akarok személyeskedni, és nem fűződik érdekem hozzá, hogy bárkit okkal vagy ok nélkül bántsak. De vannak olyan, sajátos beállítottságú emberek, akikben talán valamiféle infantilis indulat is munkál, mivel nincs jogosítványuk, a fejlesztési területről elkerülnek egy múzeumba és onnan próbálják heccelni az embereket és a fejlesztéseket manipulálni.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 52 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atila68
2016. április 18. 20:28
Autósként sokkal jobban figyelek a bringásokra, mint bringásként az autósokra. Ennyi a titka.
kurbitalis
2016. április 18. 14:27
Dávidka főpolgármesteri székre pályázik? Nocsak, nocsak! Tarlós korrekt, rátermett mérnök ember, szakember. Dávidka egy kis nyálas pubertás terepasztal mellett. Nem csóválhatta a farok a kutyát, parkolópályára került, most meg áskálódik.
Szúnyog
2016. április 18. 13:27
Tarlósnak teljesen igaza van. Elég ebből az erőszakos törpe minoritásból!
Békanász a hasadon
2016. április 18. 12:00
A Hajtás Pajtás és a Critical Mass már megy magától, a budapesti biciklizés siker, vannak klassz bicikliutak, és rengetegen bringáznak
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!