Elárulta Demszky, hogy felakasztaná-e Orbán Viktort, és azt is, hogy miből él az „isztriai kis lakásban”
Interjút adott a korábbi főpolgármester.
Hosszú távon potenciálisan évi 150 000 palackszámban gondolkodhatunk, ez az itthon értékesített palackos erjesztésű pezsgők számához képest nagyon magas szám.
„- Gondolom, hogy nem csak különbségek, de hasonlóságok is akadnak.
- A préselés például ugyanúgy történik, mint Champagne-ban, tehát egész fürtösen, kifejezetten pezsgőkészítésre szánt alapborokhoz kifejlesztett présen. A furmint nagyszemű fajta, saját súlya alatt leengedi az első 50-60 litert, ezután jön a 4000 kg szőlő mustjának kb. 50 %-a, a cuvée, majd a további préselés eredménye, a taille. A két részt külön dolgozzuk fel, a teljes lékihozatal 70 % körül van.
A felhasznált anyagok, például az élesztő, de még a kén is hasonló, valójában ugyanaz, mint Champagne-ban. Ugyanis mindent, amihez a pezsgőnk elkészítésére szükség van, Ausztrián keresztül az Institut Oenologique de Champagne-tól vásárolom meg. A bevásárlólistát és a megfelelő dózisokat a szakértő határozta meg, de szó sincs róla, hogy egyszerű lett volna a dolgunk. A közös munka elején komolyan össze kellett hangolni az általuk meghatározott és kívánt értékeket, hiszen a franciák a savat vagy a kéntartalmat is egészen másként határozzák meg, mint mi.
- Az erjesztés, az alapborok elkészítése mennyiben tér el a boraitokhoz képest?
- Az erjesztés 18 fokon történik, majd feltöltjük a tartályokat. Hordót pezsgő alapboroknál nem használunk. Ahogy a boroknál is ez a mániánk, én általában ragaszkodom hozzá, hogy a különböző, kisebb területekről beérkező szőlő külön tartályokba kerüljön. Így most 8-10 féle, 20 és 120 hektoliter közötti tételünk van. (...)
- Nagyon tudatosak vagytok, marketing szempontból is ilyen komolyan felmértétek a piacot?
- Hosszú távon potenciálisan évi 150 000 palackszámban gondolkodhatunk, ez a jelenleg Magyarországon értékesített palackos erjesztésű pezsgők számához képest nagyon magas szám. Ráadásul ma már itthon is nagyon sok jó pince van, nagyon sok a jó bor, így elkezd szűkülni a piac és meg kell dolgozni a fogyasztók figyelméért.
Egyértelmű, hogy a pezsgőinket külföldi piacra is szánjuk – ennek építését Hollandiában, Belgiumban, Skandináv országokban meg is kezdtük a borainkkal. A pezsgők arculatának tervezése, a márkaépítés szintén elkezdődött januárban és egészen jövő év közepéig, a nyitóünnepségig van időnk, hogy csiszoljuk, véglegesítsük.”