Kimondta Szoboszlai a frankót Kerkez Milosról
A Liverpool magyar középpályása válogatottbeli társáról nyilatkozott, de azt is elárulta mit szeret enni, illetve mit ábrázol legújabb tetoválása.
Hosszú távon potenciálisan évi 150 000 palackszámban gondolkodhatunk, ez az itthon értékesített palackos erjesztésű pezsgők számához képest nagyon magas szám.
„- Gondolom, hogy nem csak különbségek, de hasonlóságok is akadnak.
- A préselés például ugyanúgy történik, mint Champagne-ban, tehát egész fürtösen, kifejezetten pezsgőkészítésre szánt alapborokhoz kifejlesztett présen. A furmint nagyszemű fajta, saját súlya alatt leengedi az első 50-60 litert, ezután jön a 4000 kg szőlő mustjának kb. 50 %-a, a cuvée, majd a további préselés eredménye, a taille. A két részt külön dolgozzuk fel, a teljes lékihozatal 70 % körül van.
A felhasznált anyagok, például az élesztő, de még a kén is hasonló, valójában ugyanaz, mint Champagne-ban. Ugyanis mindent, amihez a pezsgőnk elkészítésére szükség van, Ausztrián keresztül az Institut Oenologique de Champagne-tól vásárolom meg. A bevásárlólistát és a megfelelő dózisokat a szakértő határozta meg, de szó sincs róla, hogy egyszerű lett volna a dolgunk. A közös munka elején komolyan össze kellett hangolni az általuk meghatározott és kívánt értékeket, hiszen a franciák a savat vagy a kéntartalmat is egészen másként határozzák meg, mint mi.
- Az erjesztés, az alapborok elkészítése mennyiben tér el a boraitokhoz képest?
- Az erjesztés 18 fokon történik, majd feltöltjük a tartályokat. Hordót pezsgő alapboroknál nem használunk. Ahogy a boroknál is ez a mániánk, én általában ragaszkodom hozzá, hogy a különböző, kisebb területekről beérkező szőlő külön tartályokba kerüljön. Így most 8-10 féle, 20 és 120 hektoliter közötti tételünk van. (...)
- Nagyon tudatosak vagytok, marketing szempontból is ilyen komolyan felmértétek a piacot?
- Hosszú távon potenciálisan évi 150 000 palackszámban gondolkodhatunk, ez a jelenleg Magyarországon értékesített palackos erjesztésű pezsgők számához képest nagyon magas szám. Ráadásul ma már itthon is nagyon sok jó pince van, nagyon sok a jó bor, így elkezd szűkülni a piac és meg kell dolgozni a fogyasztók figyelméért.
Egyértelmű, hogy a pezsgőinket külföldi piacra is szánjuk – ennek építését Hollandiában, Belgiumban, Skandináv országokban meg is kezdtük a borainkkal. A pezsgők arculatának tervezése, a márkaépítés szintén elkezdődött januárban és egészen jövő év közepéig, a nyitóünnepségig van időnk, hogy csiszoljuk, véglegesítsük.”