A dán Mads Matthiesen első filmje igen egyszerű sztorival operál: adott egy Dennis nevű testépítő, aki felnőttként is zsarnoki anyjával él egy fedél alatt, miközben inkább már élete párját találná meg szíve szerint. Miután egy rokona thaiföldi látogatásáról egy feleségjelölttel tér haza, Dennis is úgy gondolja, hogy szétnéz egy kicsit Ázsiában: hátha talál magának ő is egy megértő, lelki társként is elsőrangú feleséget. A jobbára csak a szexturisták kegyeit kereső lánykák után pedig rá is akad egy edzőtermet üzemeltető özvegyasszonyra, akit aztán magával is igyekszik csábítani Dániába – anyja későbbi heves tiltakozását kiváltva ezzel.
A Dennis-t alakító amatőr színész (Kim Kold) valóban testépítőkét keresi kenyerét, így a hiteles alakítás nem meglepő tőle – életszerűen adja vissza a feszültséget csupán gyúrással levezetni képes, magának való, megértésre és kapcsolatra áhítozó felnőtt férfi karakterét. A filmalkotás ráadásul egy korábbi Sundance-nyertes kisfilmből, a direktor Dennis című művéből fejlődött ki – elsőfilmes alkotóknál nem ritka, hogy egy korábbi ötletüket továbbfejlesztve mutatkoznak be a nagyközönség előtt egész estés alkotással. A Teddy Mackó esetében ugyanakkor ambivalens az összkép: egyrészt a két fő karakter kapcsolata, valamint a főhős személyisége valóban képes elvinni a hátán a film gerincét – ugyanakkor kizárólag erre építeni az egészet nem túl izmos teljesítmény. Ugyanis a mű bár próbál egy mérsékelten aranyos történetet építeni az elszakadás és a felnőtté válás köré – a film egészét tekintve mégis csak látszólagosnak mondható a változás. Dennis ugyanis nem fordul szembe akarnok édesanyjával, nem szakad ki belőle az évek során lerakódott düh – csupán egyszerűen odébbáll, ahogy teszi azt a plázában is, mikor anyja felfedezi, hogy fia újdonsült thai barátnőjével vásárolgat.
Persze, erre adekvát válasz, hogy ez így sokkal realisztikusabb, sokkal életszerűbb: a filmről viszont akkor nem állítható, hogy a felnőtté válásról mesélne, maximum az afelé megtett első, bátortalan lépésről. A beteges ragaszkodást mutató anya-fia kapcsolat ugyanakkor attól még egy cseppet sem enyhül, hogy a fiú végre elköltözik otthonról: sőt, korábbi utazása esetében láthattuk is, hogy a menekülés csak látszólagos, az csak vágyálomként működhet ezen keretek között. Ha pedig a Teddy Mackó ilyen nemes egyszerűséggel próbálja megoldani az elszakadás bemutatását, akkor azt megtehette volna a történet egy más pontján is: akkor ugyanúgy kijelenthette volna Dennis, hogy csak azért is Thaiföldön fog mostantól élni, az anyjának pedig semmi köze az ő döntéséhez.