Az emlékmű főhajtás az áldozatok előtt

2014. január 22. 10:30

Alig hinném, hogy az áldozatok emléke felé tett főhajtás bármilyen magyarázatot igényel. Ez emberség és nem politikai nézetek vagy pártállás kérdése.

2014. január 22. 10:30
Orbán Viktor
Orbán Viktor
orbanviktor.hu

Heisler András elnök úr részére

Zoltai Gusztáv ügyvezető igazgató úr részére

Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége


Tisztelt Elnök Úr!

Tisztelt Ügyvezető Igazgató Úr!


2014. január 14-én kelt levelüket megkaptam.

Tekintettel arra, hogy a sokat szenvedett magyarországi zsidó közösség sorsát kormányom mindig is szívén viselte, köszönöm, hogy kérdéseikkel nyíltan és közvetlenül fordultak hozzám. Levelük elolvasása megerősödött bennem az a meggyőződés, hogy a jövőben is közösen dolgozhatunk azért, hogy Magyarországon a kölcsönös tisztelet, egymás megértése és hazánk közösségeinek együttműködése tovább erősödjék. Ebbe a sorba illeszkedik a német megszállás áldozatai előtt tisztelgő emlékmű is.

Meggyőződésem, hogy az áldozatok iránti tisztelet nem engedi meg, hogy bebörtönzöttek, elhurcoltak, meggyilkoltak sorsa mellett főhajtás és szó nélkül elmenjünk. Márpedig - és Önök ezt nálam jobban tudják - a veszteség rettenetes volt. E tekintetben Magyarország Alaptörvénye egyértelműen és szilárdan foglal állást. Alig hinném, hogy az áldozatok emléke felé tett főhajtás bármilyen magyarázatot igényel. Ez emberség és nem politikai nézetek vagy pártállás kérdése.

Vannak, akik az áldozatok emlékezetét, az előttük tisztelgő emlékművet napi politikai spekulációkká akarják silányítani. Biztosíthatom Önöket, hogy ezeket a kísérletek határozottan vissza fogjuk utasítani. Remélem, hogy hazánk megszállásának 70. évfordulója jó alkalom arra, hogy az Önök közösségének veszteségeit elismerő, fájdalmukban osztozó, jóakaratú emberek fontos és közös lépést tegyenek a tisztelet kultúrájának irányába.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 307 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vén Csataló
2014. január 22. 20:57
Eichmann 60-80 embere? Ennyi lett volna a német megszállás? Arról a bagatell 3-4 német hadtestről meg ne is beszéljünk ugye, ami bejött a Margarethe hadműveletet keretében. És ha be is jöttek, dehogy is volt fenyegető a jelenlétük például a közigazgatásban dolgozókra nézve is. Ugyan már. Kedves vidám SS-srácok voltak, akik dehogy is lövöldözték volna agyon a vonakodó magyar hatósági embereket. Nem voltak ők olyanok. Ugye.
Peter8811
2014. január 22. 16:53
Tulajdonképen ha a mai baloldalnak fogunk emléket állítani akkor a Timpanonban egy munkásőrnek vagy egy korsósörnek kell majd állnia.
Moses Hess
2014. január 22. 15:45
Milyen jó annak a népnek, amelynek nincs nemzetisége! Ha Magyarországon nem lett volna lehetőség arra, hogy zsidók és nemetek letelepedjenek, akkor sem háborús, sem holokauszt emlékművekkel és megemlékezésekkel nem kellene soha, de soha foglalkozni. TELJESEN IGAZA VAN, a zseniális cionista-zsidó társadalomtudósnak és társadalomszervezőnek, akiről Izraelben tudományos intézetet is elneveztek. Vladimir Yevgenyevich Zhabotinsky, azaz Ze'ev Jabotinsky (magyarul kiejtve Zsabotinszkíj) Pontosan elmondja, hogy "A nemzeti béke egyik záloga, hogyha az etnikum lefedi a nemzet fogalmát! Minden olyan etnikum, amelynek eredettudata, történelemtudata, etnoszociokultúrája, —mint egykoron honosodott kisebbség— eltér a többségi államalapító etnikumétól..., azzal semmiféle etnogenezisbeli közössége nem volt, az ilyen csak gyengíti a nemzeti kohéziót. Különösen ez akkor válik kritikussá, ha a kisebbséget alkotó etnikumoknak egyébkén van saját nemzetállama. Lehet egyéneket kiemelni példaként, de az itt előadott megállapítást a történelem folyamatosan bizonyította és bizonyítja."
Moses Hess
2014. január 22. 15:44
Milyen jó annak a népnek, amelynek nincs nemzetisége! Ha Magyarországon nem lett volna lehetőség arra, hogy zsidók és nemetek letelepedjenek, akkor sem háborús, sem holokauszt emlékművekkel és megemlékezésekkel nem kellene soha, de soha foglalkozni. TELJESEN IGAZA VAN, a zseniális cionista-zsidó társadalomtudósnak és társadalomszervezőnek, akiről Izraelben tudományos intézetet is elneveztek. Vladimir Yevgenyevich Zhabotinsky, azaz Ze'ev Jabotinsky (magyarul kiejtve Zsabotinszíj) Pontosan elmondja, hogy "A nemzeti béke egyik záloga, hogyha az etnikum lefedi a nemzet fogalmát! Minden olyan etnikum, amelynek eredettudata, történelemtudata, etnoszociokultúrája, —mint egykoron honosodott kisebbség— eltér a többségi államalapító etnikumétól..., azzal semmiféle etnogenezisbeli közössége nem volt, az ilyen csak gyengíti a nemzeti kohéziót. Különösen ez akkor válik kritikussá, ha a kisebbséget alkotó etnikumoknak egyébkén van saját nemzetállama. Lehet egyéneket kiemelni példaként, de az itt előadott megállapítást a történelem folyamatosan bizonyította és bizonyítja."
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!