Friss kutatás: egy egész társadalmi réteg ellenzi Ursula von der Leyen legújabb tervét
A magyar gazdák ellenzik a brüsszeli javaslatot.
Csehországban tavaly 1,15 millió személygépkocsit gyártottak, ami éves szinten 19,2 százalékos visszaesés. A gyártás ezzel a 2014-es év szintjére esett vissza – közölte a cseh autóipari szövetség szerdán Prágában, jelezve, hogy a problémák alapvetően a koronavírusjárvány következményei.
A legnagyobb csehországi autógyár, a német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda Auto 749 579 kocsit állított elő, 17,4 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben. A Skoda a tavalyi év pozitívumai közé sorolja, hogy sikerült növelnie részesedését az Európai Unió országainak piacain, és jobban ment a márkának Oroszországban és Törökországban is.
A dél-koreai Hyundai termelése 22,9 százalékkal esett vissza. Az észak-morvaországi Nosovicében székelő gyár tavaly 238 750 autót gyártott.
A Kolínban székelő, kiskocsikat gyártó japán-francia TPCA termelése tavaly 21,7 százalékkal 164 572 darabra esett vissza. A pandémián kívül a termeléscsökkenés másik oka, hogy bővítették a gyár kapacitásait.
„Minden probléma ellenére megállapítható, hogy a csehországi autógyárak helytálltak a tavalyi rendkívül nehéz évben is. Az autógyártás a cseh ipar egyik húzóágazata volt tavaly is” – jelentette ki Bohdan Wojnar, az autóipari szövetség elnöke.
A csehországi személygépkocsi termelésből 97 298 darabot a cseh piacon értékesítettek.
A kivitel tavaly 19,9 százalékkal csökkent.
(MTI)