A Katolikus Egyház neveléssel foglalkozó központi intézményei szorgalmazzák, hogy a szerzetesközösségek igyekezzenek felismerni, hogy tanítványaik a szegénység milyen új formái között élnek, amelyek akadályozzák a személy integrális éretté válását, és a valódi társadalmi életből kirekesztik őket, valamint igyekezzenek ezek okait is feltárni. Észre kell vennünk a család intézményének töredezettségét, a társadalmi életre való képtelenséget, az emberi méltóság elvesztését, a kultúrához való hozzájutás lehetetlenségét. A világ szegényei szószólójának lenni olyan kihívás, amellyel az egyház szembenéz, és ezt minden kereszténynek magára kell vállalnia.
Czopf Áron történész a fasiszta dinamizmusról írt.
Mint fogalmaz: amiről ez az írás szól, az elsősorban nem a művészettörténetre tartozik, sokkal inkább eszmetörténeti jelenség. Tágabb összefüggésekben azt a kérdést vizsgáljuk, hogy történetének végéhez közelítve a meghasonlás milyen görcsein ment keresztül a politikai modernség. A témát szűkebben meghatározva: a fasiszta futurizmus különböző típusaiban az eszmék olyan repeszszilánkjait tanulmányozzuk, amelyek a modern tömegtársadalom robbanásszerű keletkezéséből származtak. Ehhez pedig keresve sem találhatnánk alkalmasabb lelőhelyet az első világháború utáni Olaszországnál.
Timár Balázs László elemző egy elfeledett konzervatív forradalmárról, Othmar Spannról írt. A modern társadalomtudományban kevés gondolkodó közelítette meg az állam, a társadalom és a gazdaság alapkérdéseit olyan integrált módon, mint Othmar Spann (1878–1950).
Filozófiai mélysége és átfogó társadalomkritikája a 20. század eleji konzervatív politikafilozófia meghatározó alakjává emelte.
Mindezek ellenére életműve Magyarországon még a jobboldali körökben is nagyrészt ismeretlennek számít. A szerző felidézi, hogy a legutóbbi magyar nyelvű tanulmány, amely Spann munkásságát mélyrehatóan és rendszerszinten tárgyalta, 2006-ban jelent meg Békés Márton tollából. Azóta nem találkozhattunk ehhez hasonló publikációval, amely mélyebb betekintést nyújtana az állam, a gazdaság és a társadalom organikus egységére épülő spanni gondolkodás lényegébe. A szerző írása ezt a hiányosságot igyekszik pótolni.
L. Simon László író Németh László munkásságáról írt. Mint fogalmaz, „egy vidéki kisiskolában kezdtem meg az általános iskolai tanulmányaimat a múlt század ’70-es éveinek végén. Olyan közegben nőttem fel, amelyben nem szorult különösebb magyarázatra Gárdonyi, Móra, Móricz vagy éppen Németh László világa: még volt becsülete a tanítónak, a körzeti orvosnak és a dolgos kétkezi embereknek. A proletárt csak a történelemkönyvekből ismertem, a kommunista melós életformájával pedig már csak jóval a diktatúra bukása után szembesültem, amikor egyetemista éveim végén Budapesten egy panelban lakva a szomszédaimat jobban megismertem: ők voltak a történelem zárványai. Ha ma bármit el akarnék mondani a gyermekeimnek arról a falusi létformáról, ami meghatározta a magyar parasztság identitásának a kereteit, s aminek a végóráit magam is megéltem, teljes értetlenséggel szembesülnék. Ami nekem még eleven valóság volt, az nekik csak kulturális hordalék, teher lenne. Ezért gondolom azt, hogy véget ért az az időszak, amikor Németh László prózáját úgy lehet olvasni, hogy abban
magunkat látjuk viszont.
Sajnos a gyerekeink és az unokáink nem fogják sem a Gyászt, sem a Bűnt, sem az Iszonyt elolvasni.”
A lap továbbá írásokat közölt még Alain de Benoist-tól és Martin Lichtmesztől is.
Ezen kívül recenziók is olvashatók a lapban, például Békés Márton Nemzeti maximum c. könyvéről (Hegedűs Zoltán tollából), Molnár Tamás Az amerikai életforma c. könyvéről (Czopf Áron) vagy éppen Kertész Imre Lét és írásáról (Veszprémy László Bernát tollából).
Fotó: Kommentár Facebook-oldal