A Pult mögött (Over the Counter) című kiállítás inspirálói Közép-Európa közelmúltbeli gazdaságtörténetének illúziói, utópiái, kreativitása és reményvesztettsége, aktualitását a 2008-ban kezdődő globális gazdasági válság adja, amely a kapitalizálódás folyamatának negatív visszajelzéseként is értelmezhető a régióban. A kiállítás címe nemcsak a különböző munkafolyamatokra, hanem a művészek úgynevezett termelési pozíciójára is utal, melynek produktuma a pulton látható termék, amihez a hétköznapi ember viszonyulni tud. Az angol nyelvű cím „Over the Conter”, nem tükörfordítás. A kifejezés informális, másodlagos, tőzsdén kívüli piacot jelöl, azonban recept nélkül kapható orvosságot is jelent.
1989-tõl kezdődően a szocialista államok számára kezdetét vette az úgynevezett átmeneti korszak. Átalakulás a szocializmusból a piacgazdaságba, politikai téren a demokráciába, melyben a szocialista rendszer intézményeit a neoliberális kapitalista rendszer intézményei váltották fel. Jelenleg a poszt-szocialista országok kettős válságban vannak: egyrészt csődöt mondani látszik a húsz évvel ezelőtt elképzelt átmeneti modell, másrészt még mindig aktuálisak a nyugati modernizációhoz való felzárkózásból adódó problémák. A kommunizmus eszméjét tekinthetjük a modernizmus radikális változatának, mely ugyan csődöt mondott, de az általa felvetett intézményi és magatartásbeli ideálok újraértelmezése, reformja vagy helyettesítése továbbra is kulturális és társadalmi kihívást jelent. A jelenlegi válság komoly feladat elé állítja a művészetet, mely a szórakoztató ipar részágazataként a befektetési érdekek eltérő irányultságából kifolyólag egyfajta luxuscikké vált.