Szijjártó Péter: Három magyar konzul segíti a Fradi-szurkolókat Görögországban (VIDEÓ)
Csütörtök este PAOK–Ferencváros mérkőzést rendeznek a labdarúgó Európa-liga alapszakaszának hatodik fordulójában.
„A célunk, és teszünk is érte, hogy legalább 1,5 százalék körüli növekedést produkáljon idén a gazdaság” – hangsúlyozta a Mandinernek nyilatkozva a gazdaságfejlesztési miniszter. Az e heti lapszámunkban megjelenő, átfogó interjúban Nagy Márton kitért az idei költségvetésre, az energiaválság hatásaira, az Egyesült Államok és Európa kereskedelmi háborújára és arra is, miért nem utazik Ryanairrel!
Az Európai Unióban nálunk a legnagyobb az infláció, az élelmiszer-inflációban a Világbank szerint globálisan a tizedikek vagyunk. Ki tehet erről? – kérdeztük a minisztert, aki hangsúlyozta: az áremelkedés mértékét jelenleg döntően globális faktorok, vagyis leginkább az energiaárak mozgása befolyásolja.
– szögezte le. Nagy Márton beszélt arról is, hogy ha áprilisig gyorsan apad az infláció, minden esély megvan arra, hogy nem lesz már szükség az élelmiszerárstopra. Arra a felvetésre, hogy a kormány számára az infláció letörése vagy a recesszió elkerülése-e a kulcskérdés, a miniszter kiemelte: a kettő egyformán fontos, s nem is zárják ki egymást.
„A célunk, és teszünk is érte, hogy legalább 1,5 százalék körüli növekedést produkáljon idén a gazdaság” – fogalmazott. Annak kapcsán, hogy több közgazdász Magyarország sérülékeny helyzetéről beszél, leszögezte: az armageddon-közgazdászok pánikkeltéséről van szó, „a költségvetési hiány és az államadósság tovább csökken annak ellenére, hogy a veszélyek korát éljük, háború és szankciók sújtják a gazdaságot”.
Az idei gazdasági kilátások kapcsán pedig úgy fogalmazott: „Minden esélyünk megvan, hogy az év végén azt mondhassuk majd: beérett a kormány gazdaságpolitikájának gyümölcse, elkerültük a recessziót, és
2024-ben egyensúlyi pályán ismét kilőhet a magyar gazdaság.”
Nagy Márton az interjúban beszélt arról is, hogy a mostani változó környezetben miért tartja magát a kormány a 2024-es költségvetés nyári elfogadásához, továbbá hogy miért nem érné meg Magyarországnak csatlakozni az eurózónához. A beszélgetésből kiderült az is, hogy a miniszter miért nem akar Ryanairrel repülni, valamint hogy mihez kezden az állam a Posta Biztosítóval.