A Blaha Lujza téren elromlott, a rakparton egyenesen életveszélyes a Karácsony-féle WC (Videó)
Úgy látszik, a városvezetésnek meggyűlik a baja a nyilvános WC-kkel.
A baloldali vezetésű fővárosi önkormányzat az elmúlt években több, a budapestiek számára fontos beruházást csonkított meg vagy söpört le az asztalról. Íme a lista!
Karácsony Gergely az előző városvezetés által előkészített beruházások töredékét is csupán csökkentett műszaki tartalommal valósította meg.
A Lánchíd felújításával együtt valósult volna meg a váralagút és a villamos-aluljáró rendbetétele is, azonban Karácsony hosszas bizonytalankodás után úgy döntött, a főváros kizárólag a Lánchidat újítja fel, a korábbi beruházás értékéhez képest ötmilliárd forinttal drágábban – írja a Magyar Nemzet. Amennyiben ugyanis Karácsony Gergely főpolgármester 2020 februárjában nem állítja le a Tarlós István által előkészített Lánchíd-beruházást, akkor már mind a pesti Széchenyi István tér és a villamosaluljáró, mind pedig a Clark Ádám tér és a váralagút felújítva állna a budapestiek rendelkezésére.
Kapcsolódó vélemény
Nem állítjuk, hogy a szabadulóművész városvezető akár egyetlen törvénytelenül megszerzett forintot is eltett volna. De a politikai felelősség mégiscsak az övé ezért a zűrzavarért. Kacsoh Dániel írása.
A baloldali főpolgármesternek a Clark Ádám térre vonatkozó kampányígéretét bírálta Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is. A közlekedési szakember szerint rosszul időzített presztízsberuházásról van szó, más fővárosi csomópontok megújítására nagyobb szükség lenne.
A Lánchíd felújításához hasonló eset történt a Blaha Lujza tér rekonstrukciójánál is. A forgalmas köztér négymilliárd forintból újult volna meg, a felújítás pedig magában foglalta volna a Somogyi Béla utca rendezését, továbbá egy illemhely, egy pavilon, egy buszváró és egy lift építését. Emellett a tér felújításának egyik kiemelt eleme volt a Népszínház utcában található villamosmegálló Blaha Lujza térre átvezetése. A felújításban található műszaki tartalom döntő többségét azonban Karácsony Gergely főpolgármester forráshiányra hivatkozva kivetette a beruházásból. A Blaha Lujza tér felújítását követően pedig később a közterület egyik sarkában létrehoztak egy mára hírhedtté vált közvécét, amely mostanra a prostituáltak, a hajléktalanok és a kábítószer-fogyasztók mindennapi menedékévé vált.
Ezt is ajánljuk a témában
Úgy látszik, a városvezetésnek meggyűlik a baja a nyilvános WC-kkel.
A balliberális városvezetés azonban egyes esetekben már a folyamatban lévő beruházásokat is „kibelezte”, nem félve attól, hogy torzókat hagynak a fővárosban. Gy. Németh Erzsébet szocialista főpolgármester-helyettes személyesen jelentette be, hogy a Liget Budapest-projekt részeként épülő állatkerti biodóm befejezése a korábban becsült összeggel szemben tízmilliárd forinttal kevesebből valósul meg. Mint kiderült, a költségcsökkenés néhány tétel kiemelésével született meg, ilyen például a hullámvasút felújítása.
A Karácsony-féle vezetés azonban egyes területeken a fejlesztésnek a puszta felvetését is lesöpörte az asztalról. Így járt az Örs vezér terére tervezett felújítás is, amely csupán a látványtervekig jutott, a beruházás 2021 után elsikkadt. A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója 2021-ben már aláírta a szerződést, amelynek értelmében összekötötték volna a H9 HÉV-vonalat az M2-es metróval, így összekapcsolva a belvárost az agglomerációval. A korszerű vonal a belváros felől a X., XIV. és XVI. kerület, illetve Csömör, Gödöllő, Kistarcsa, Kerepes, Mogyoród irányában haladt volna. A baloldali főpolgármester Budapest kiemelt beruházásainak megtorpedózásában is komoly szerepet vállalt.
A Határ úti aluljáróban a beruházást még 2019-ben indították el. Az első tervek szerint a kivitelezés határideje 2023 augusztus vége lett volna, de nem lett kész. Ez módosult 2023. október 31-re, de addig sem fejeződött be. A jelenlegi tervek szerint 2024. április 30-ra készül el a felújítás, azonban továbbra is tetemes csúszásban van a kivitelező.
Néhány hónapja döntött úgy a Főpolgármesteri Hivatal, hogy a népligeti felüljárót mégsem kell elbontani, ami azt jelenti, hogy az arra közlekedő, nagyjából 15 ezer autós még mindig csak egy sávon tud arra közlekedni. Az eredeti tervek szerint a városközpont felé vezető oldalon a korlátozás tavaly márciustól júliusig lett volna érvényben, azonban még ma is nagy körültekintést igényel az arra való közlekedés, ugyanis továbbra is le van zárva a híd egy szakasza. Azt pedig nem tudni, meddig tart...
Nyitókép: MTI-archív/Koszticsák Szilárd
Ezt is ajánljuk a témában
Egyelőre arra sincs pénz, hogy helyreállítsák a népligeti felüljárót, a felújításról pedig még szó sincs.