A szakorvosok minden páciensnek személyre szabott kezelési tervet is ajánlanak a „kórlapon”, valamint amennyiben szükség van rá, elektronikusan gyógyszert is tudnak felírni, amit a beteg bármely patikában ki tud váltani. A szakember egyébként azt mondja, hogy az MI által javasolt kórismeretek között az esetek 90 százalékában ott van a helyes diagnózis.
Az orvosoknak kialakított „digitális kórház” biztosítja azt is, hogy a szakember keressen a feltöltött esetek között, ellenőrizhesse a kontrollvizsgálatokat, néhány kattintással végigpörgethesse a teljes rendszert, és kezelést is tud választani. Mindez pedig feltöltődik az adott ország egészségügyi felhőjébe, Magyarország esetében az EESZT-be, azaz az elektronikus egészségügyi szolgáltatási térbe.
Négy helyett óránként negyven eset
„Az MI és a köré épülő digitáliskórház-ökoszisztéma lehetővé teszi, hogy óránként negyven esetet is ellásson egy bőrgyógyász, szemben a fizikai rendeléssel, ahol egy óra alatt általában maximum négy beteggel tud foglalkozni” – magyarázza az automatizáció előnyét Kovács Máté. Szerinte ennek az igazán nagy jelentősége abban áll például a klasszikus telemedicinával szemben, hogy míg utóbbi csak a beteget segíti, az orvost nem – pedig páciensből van több, doktorból pedig kevesebb –, az MI az orvost is plusz kapacitással ruházza fel.
„A telemedicinával valójában lábon lőjük magunkat, hiszen az orvosnak az ugyanakkora erőfeszítés, mintha személyesen kellene találkoznia a beteggel. Ezzel szemben az MI az orvosok munkavégző kapacitásának volumenét növeli meg, ez az igazán nagy előnye a telegyógyászattal szemben” – teszi hozzá a vezérigazgató, aki megjegyzi, hogy az MI segítségével zajló orvoslás keresetkiegészítő lehetőséget is jelent az egészségügyi dolgozóknak, sőt érzelmileg is tehermentesíti őket.