Ezt ígérik a pártok az egyetemistáknak

2014. március 07. 09:13

Az MSZP ingyen külföldi nyelvtanulást biztosítana, az LMP eltörölné a tandíjat, a Jobbik életpályamodellt vezetne be.

2014. március 07. 09:13

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pimepime
2014. március 07. 09:45
"3.10.3 És amit megoldunk √ A nemzeti alaptanterv módosítását. A Jobbik az oktatásban az állami szerepvállalást elsősorban a tartalmi szabályozásban kívánja érvényesíteni. Azonban a Nemzeti alaptanterv fideszes változata sem biztosítja kellő mértékben nemzeti értékeink, hagyományaink átadását, és nem készíti fel a diákokat az új kihívásokra. Az új NAT-ra épülő kerettantervek hatalmas, szinte megtanulhatatlan tananyagtartalmat zúdítanak a tanulókra, miközben egyre több közöttük a beilleszkedési, magatartási és tanulási zavarral küzdő gyermek. Természetesen nem értünk egyet a tárgyi ismereteket szinte feleslegesnek tartó, liberális oktatási felfogással sem, ami az MSZP kormányzása idején teljesedett ki. Éppen ezért a Nemzeti alaptanterv tartalmát úgy alakítjuk, hogy hazánk valódi történelmét, a hazafiságot képviselő irodalmárainkat minden magyar gyermek megismerje. Már az általános iskolában megerősítjük a természettudományok és az informatika szerepét, és a tanulók életkorának megfelelően oktatjuk azokat. A tankönyvek minőségét nem a kizárólagos állami szerepvállalással, hanem szigorú szabályozással, a NAT-ban foglalt szemlélet következetes érvényesítésével biztosítjuk, teret adva az ennek megfelelni képes piaci szereplőknek is. √ A nyelvoktatás fejlesztését. A Jobbik szerint különös gondot kell fordítanunk a nyelvoktatásra is, ugyanis ezen a téren Európa sereghajtói közé tartozunk. Elképzeléseink szerint a magyar tanulók az általánosban egy, középiskolában pedig két idegen nyelvet sajátítanának el magas szinten, és ötödik osztálytól a kiscsoportos nyelvoktatás kereteinek lehetőségét kell megteremteni. Az első középfokú nyelvvizsga megszerzését államilag támogatjuk. √ A bentlakásos iskolák hálózatát. Ez hatékony megoldás a cigányság leszakadó részeinek tanulásra, munkára nevelésére. A bentlakásos iskolában olyan környezetbe kerülnének, ahol ettől eltérő, tisztességes nevelést kapnának, ami az első lépés a későbbi boldogulásukhoz. Ugyanerre van szükségük azoknak a fiataloknak is, akik az oktatás normál intézményrendszerébe magatartási problémáik miatt nem tudnak vagy nem akarnak beilleszkedni. A forrást az érintettek családtámogatási juttatásának összegéből, illetve a kollégiumi nevelés, ellátás normatív állami hozzájárulásából fedeznénk. A fenntartásba, működtetésbe az egyházakat is bevonnánk. Egy kormányzati ciklus alatt megyénként egy, háromszáz gyermek nevelését ellátó intézményt állítunk fel. Kötelező jelleggel azoknak a gyerekeknek biztosítanánk helyet, akik számára a szakértői bizottság ezt előírja. √ A tankötelezettségi korhatár megemelését. A Fidesz 16 évre csökkentette a tankötelezettség korhatárát, amely időpontig a diákok nem tudnak piacképes szakmát szerezni. Bár a politikában ezt a tényezőt túlértékelik, hiszen a korábbi, 18 éves korhatár esetében sokan csak papíron voltak diákok, a Jobbik a tankötelezettségi korhatárt 17 évben állapítja meg, hiszen ez a legkorábbi olyan időpont, amikorra egy fiatal piacképes szakmát szerezhet. √ Az eredményes szakképzést. Ennek érdekében az iparkamarák bevonásával megállapítjuk a hiányszakmák körét és a nemzetgazdaság elvárásokat, a foglalkoztatókkal történt egyeztetést követően. Elengedhetetlen, hogy a vállaltokat, cégeket érdekeltté tegyük a gyakorlati képzésben, hiszen jelenleg hazánkban alig 2%-uk vesz részt ebben. Az intézmények karbantartási költségeinek hatékonyabb megoldása érdekében a közintézmények karbantartásához bevonjuk a szakképzésben tanulókat. A szakképzési minőségi oktatók „újratermelését” célzandó oktatói mentorrendszer létrehozását vagy műhelyi mentorrendszer kialakítását javasoljuk. A pedagógusoknak szakirányú továbbképzést is biztosítunk. A modulrendszerek szakmacsoportonkénti felülvizsgálatával kapcsolatos döntéseket egyeztetjük az érintettekkel. √ Az állami finanszírozású felsőoktatási helyek növelését a felsőoktatásban. Egy nemzeti kormánynak nem lehet célja a fiatalok eladósítása, a felsőoktatásban nem a családok pénztárcája, hanem a hallgatók tehetsége és szorgalma kell, hogy érvényesülni tudjon. Éppen ezért a Jobbik szerint az állami finanszírozású helyek számát jelentősen növelni kell, így a költségtérítéses helyek száma csökken. A két finanszírozási forma között valódi és igazságos átjárási lehetőséget biztosítunk. √ A bolognai rendszer felülvizsgálatát. A Jobbik megszünteti a bolognai rendszer minőség ellen ható elemeit, visszaállítjuk a különböző természetű főiskolai és egyetemi képzést. Azokon a képzési helyeken, ahol egyes szakok csupán azért léteznek, hogy legyen egy újabb indok a bezárás ellen, kezdeményezzük a valós akkreditációt. Két évre előre jelezzük az egyes szakokra felvehető hallgatók létszámát, hogy a fiatalok biztonsággal tervezhessék jövőjüket. A képzések létszámát úgy alakítjuk, hogy az mind a munkaerő-piaci szükségetekkel, mind az oktatásban részt vevők igényeivel és lehetőségeivel összhangban legyen. √ A fenntartás átláthatóságát és biztonságát. Világosan elkülönítjük az oktatásra és kutatásra fordítható összegeket, és bátorítjuk az intézményeket, hogy saját, profiljukba vágó bevételeket is szerezzenek. Az állami finanszírozás rendszerét át kell alakítani. Az intézmények fenntartási költségét ne a nagy hallgatói létszámmal kelljen biztosítani. √ A hallgatók anyagi biztonságát. Jelentősen növelni kívánjuk a hallgatói juttatások összegét, és szabályozott keretek között, rászorultsági alapon visszaállítjuk a jegyzettámogatást. A hiányszakmákba magasabb ösztöndíjjal is csábítjuk a jelentkezőket. Szorgalmazni fogjuk, hogy a települési önkormányzatok ösztöndíjakkal támogassák a tanári, gyógyszerészeti, orvosi, illetve könyvtári tanulmányokat folytató hallgatókat, akik cserébe az adott településen kezdenék meg munkájukat. Emellett az egyre jelentősebb lemorzsolódás megfékezésére csak azoknak a hallgatóknak finanszírozzuk a tanulmányait, akik a meghatározott képzési időt legfeljebb két félévvel lépik túl, ellenkező esetben költségeiket meg kell téríteniük. A hallgatói szerződés intézményét fenntartjuk, egyetértve azzal az elvvel, hogy aki államilag finanszírozott képzésben vett részt, később az így megszerzett tudását hazánkban is kamatoztassa,. √ A felsőfokú intézményekben oktatók életpályamodelljét. Az oktatók számára felsőoktatási életpályát alakítunk ki, amelyben az oktatók szükséges, de indokolatlanul forszírozott tudományos előmenetele mellett az oktatói tevékenység minőségét nagyobb súllyal vesszük figyelembe, és motiváló jövedelemkategóriákat rendelünk az előmenetelhez." http://jobbik.hu/hireink/kimondjuk-megoldjuk-valasztasi-program-2014
kjkj945
2014. március 07. 09:38
Ig ér get és ?
kamasuka
2014. március 07. 09:35
Egy szóban: MUHAHA! :D
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!