Politikai elemzőt kérdeztünk Budapest működésképtelenségéről, a szavazási rend megváltoztatásáról, döntésképtelenségről és a közgyűlés ülésének elhúzódásáról.
Kína azonban olyat tett, amit minden értelemben el kell ismerni.
p
0
0
1
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 4 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pimepime
2014. március 07. 09:45
"3.10.3 És amit megoldunk
√ A nemzeti alaptanterv módosítását. A Jobbik az oktatásban az állami szerepvállalást elsősorban a tartalmi szabályozásban
kívánja érvényesíteni. Azonban a Nemzeti alaptanterv fideszes változata sem biztosítja kellő mértékben
nemzeti értékeink, hagyományaink átadását, és nem készíti fel a diákokat az új kihívásokra. Az új NAT-ra épülő kerettantervek
hatalmas, szinte megtanulhatatlan tananyagtartalmat zúdítanak a tanulókra, miközben egyre több közöttük
a beilleszkedési, magatartási és tanulási zavarral küzdő gyermek. Természetesen nem értünk egyet a tárgyi ismereteket
szinte feleslegesnek tartó, liberális oktatási felfogással sem, ami az MSZP kormányzása idején teljesedett ki. Éppen ezért
a Nemzeti alaptanterv tartalmát úgy alakítjuk, hogy hazánk valódi történelmét, a hazafiságot képviselő irodalmárainkat
minden magyar gyermek megismerje. Már az általános iskolában megerősítjük a természettudományok és az informatika
szerepét, és a tanulók életkorának megfelelően oktatjuk azokat. A tankönyvek minőségét nem a kizárólagos állami
szerepvállalással, hanem szigorú szabályozással, a NAT-ban foglalt szemlélet következetes érvényesítésével biztosítjuk,
teret adva az ennek megfelelni képes piaci szereplőknek is.
√ A nyelvoktatás fejlesztését. A Jobbik szerint különös gondot kell fordítanunk a nyelvoktatásra is, ugyanis ezen a
téren Európa sereghajtói közé tartozunk. Elképzeléseink szerint a magyar tanulók az általánosban egy, középiskolában
pedig két idegen nyelvet sajátítanának el magas szinten, és ötödik osztálytól a kiscsoportos nyelvoktatás kereteinek lehetőségét
kell megteremteni. Az első középfokú nyelvvizsga megszerzését államilag támogatjuk.
√ A bentlakásos iskolák hálózatát. Ez hatékony megoldás a cigányság leszakadó részeinek tanulásra, munkára nevelésére.
A bentlakásos iskolában olyan környezetbe kerülnének, ahol ettől eltérő, tisztességes nevelést kapnának, ami az első
lépés a későbbi boldogulásukhoz. Ugyanerre van szükségük azoknak a fiataloknak is, akik az oktatás normál intézményrendszerébe
magatartási problémáik miatt nem tudnak vagy nem akarnak beilleszkedni. A forrást az érintettek családtámogatási
juttatásának összegéből, illetve a kollégiumi nevelés, ellátás normatív állami hozzájárulásából fedeznénk.
A fenntartásba, működtetésbe az egyházakat is bevonnánk. Egy kormányzati ciklus alatt megyénként egy, háromszáz
gyermek nevelését ellátó intézményt állítunk fel. Kötelező jelleggel azoknak a gyerekeknek biztosítanánk helyet, akik
számára a szakértői bizottság ezt előírja.
√ A tankötelezettségi korhatár megemelését. A Fidesz 16 évre csökkentette a tankötelezettség korhatárát, amely
időpontig a diákok nem tudnak piacképes szakmát szerezni. Bár a politikában ezt a tényezőt túlértékelik, hiszen a korábbi,
18 éves korhatár esetében sokan csak papíron voltak diákok, a Jobbik a tankötelezettségi korhatárt 17 évben állapítja
meg, hiszen ez a legkorábbi olyan időpont, amikorra egy fiatal piacképes szakmát szerezhet.
√ Az eredményes szakképzést. Ennek érdekében az iparkamarák bevonásával megállapítjuk a hiányszakmák körét és
a nemzetgazdaság elvárásokat, a foglalkoztatókkal történt egyeztetést követően. Elengedhetetlen, hogy a vállaltokat, cégeket
érdekeltté tegyük a gyakorlati képzésben, hiszen jelenleg hazánkban alig 2%-uk vesz részt ebben. Az intézmények
karbantartási költségeinek hatékonyabb megoldása érdekében a közintézmények karbantartásához bevonjuk a szakképzésben
tanulókat. A szakképzési minőségi oktatók „újratermelését” célzandó oktatói mentorrendszer létrehozását vagy
műhelyi mentorrendszer kialakítását javasoljuk. A pedagógusoknak szakirányú továbbképzést is biztosítunk. A modulrendszerek
szakmacsoportonkénti felülvizsgálatával kapcsolatos döntéseket egyeztetjük az érintettekkel.
√ Az állami finanszírozású felsőoktatási helyek növelését a felsőoktatásban. Egy nemzeti kormánynak nem
lehet célja a fiatalok eladósítása, a felsőoktatásban nem a családok pénztárcája, hanem a hallgatók tehetsége és szorgalma
kell, hogy érvényesülni tudjon. Éppen ezért a Jobbik szerint az állami finanszírozású helyek számát jelentősen növelni
kell, így a költségtérítéses helyek száma csökken. A két finanszírozási forma között valódi és igazságos átjárási lehetőséget
biztosítunk.
√ A bolognai rendszer felülvizsgálatát. A Jobbik megszünteti a bolognai rendszer minőség ellen ható elemeit, visszaállítjuk a különböző természetű főiskolai és egyetemi képzést. Azokon a képzési helyeken, ahol egyes szakok csupán
azért léteznek, hogy legyen egy újabb indok a bezárás ellen, kezdeményezzük a valós akkreditációt. Két évre előre
jelezzük az egyes szakokra felvehető hallgatók létszámát, hogy a fiatalok biztonsággal tervezhessék jövőjüket. A képzések
létszámát úgy alakítjuk, hogy az mind a munkaerő-piaci szükségetekkel, mind az oktatásban részt vevők igényeivel és
lehetőségeivel összhangban legyen.
√ A fenntartás átláthatóságát és biztonságát. Világosan elkülönítjük az oktatásra és kutatásra fordítható összegeket,
és bátorítjuk az intézményeket, hogy saját, profiljukba vágó bevételeket is szerezzenek. Az állami finanszírozás rendszerét
át kell alakítani. Az intézmények fenntartási költségét ne a nagy hallgatói létszámmal kelljen biztosítani.
√ A hallgatók anyagi biztonságát. Jelentősen növelni kívánjuk a hallgatói juttatások összegét, és szabályozott keretek
között, rászorultsági alapon visszaállítjuk a jegyzettámogatást. A hiányszakmákba magasabb ösztöndíjjal is csábítjuk a
jelentkezőket. Szorgalmazni fogjuk, hogy a települési önkormányzatok ösztöndíjakkal támogassák a tanári, gyógyszerészeti,
orvosi, illetve könyvtári tanulmányokat folytató hallgatókat, akik cserébe az adott településen kezdenék meg
munkájukat. Emellett az egyre jelentősebb lemorzsolódás megfékezésére csak azoknak a hallgatóknak finanszírozzuk a
tanulmányait, akik a meghatározott képzési időt legfeljebb két félévvel lépik túl, ellenkező esetben költségeiket meg kell
téríteniük. A hallgatói szerződés intézményét fenntartjuk, egyetértve azzal az elvvel, hogy aki államilag finanszírozott
képzésben vett részt, később az így megszerzett tudását hazánkban is kamatoztassa,.
√ A felsőfokú intézményekben oktatók életpályamodelljét. Az oktatók számára felsőoktatási életpályát alakítunk
ki, amelyben az oktatók szükséges, de indokolatlanul forszírozott tudományos előmenetele mellett az oktatói tevékenység
minőségét nagyobb súllyal vesszük figyelembe, és motiváló jövedelemkategóriákat rendelünk az előmenetelhez."
http://jobbik.hu/hireink/kimondjuk-megoldjuk-valasztasi-program-2014