„Nem vitás, egy holokausztfilm megítélése mind a mai napig minimum kétszintű. Bár a mozirajongók számára a megvalósítás, a kép, a történet, az élmény, a hatás – a katarzis – mind fontosabbak minden egyébnél, a szélesebb közvélemény ilyenkor nem okvetlenül bír elvonatkoztatni a politikai kontextustól.
Sokaknak el sem kell menniük a moziba, hogy legyen véleményük. Ismerik a témát, hozzáolvasnak egy-két interjút a rendezővel, és máris tudják, hogy a mi fiunk vagy az ellenségünk az alkotó. Ebben nincs minőségi különbség a kétfajta frusztráció között: a zsigeri elutasítás és a gyalázkodás megelőlegezése egy tőről fakad.
Ugyanúgy, mint Kertész Imre Nobel-díja esetében. Ezrek utálták az írót anélkül, hogy akár csak egy könyvébe is beleolvastak volna, és másmilyen ezrek mutogattak száz-ezrekre, hogy: na tessék, ilyenek vagytok!
Pedig a lényeg az, hogy nem ilyenek és olyanok vagyunk, hanem sokfélék. Ráadásul bármilyenek lennénk egyenként, ez a Golden Globe történetesen a mienk is. Nagyon remélem, hogy jóval többen tartunk igényt belőle a magunk részére, mint ahogy azt a Juszt Lászlók gondolják.”