„A kormány most újabb támadást indít a kiskereskedelmi multik ellen. Ellentétben a bankokkal, őket maximum a politikusok utálják. Az emberek élvezik a nagy választékot, a rugalmas nyitva tartást (igen, a vasárnapit különösen), sőt, még a hűségprogramokat is. Ha a Tesco, az Aldi, az Auchan és a többi érintett közös erővel összedobna egy kis tűzijátékra valót, aktív támogatói tömegre tehetne szert, ráadásul az RTL Klub, gyanítom, jutányosan biztosítana felületet némi Orbán-izzasztó propagandának.
Az évek során összegyűjtött marketinglistákkal is könnyen elérhetnék az ország legalább felét: a karácsonyi ajánlatok mellé kiküldhetnének egy tájékoztatót arról, mennyivel lesz drágább és kényelmetlenebb a rezsicsökkentett élet, ha 25 év után visszatérünk a kiskereskedelmi monopólium korához – csak most nem ABC-nek, hanem CBA-nak fogjak hívni.
Szélsőséges esetben a kereskedők még sztrájkba is lephetnének. Mekkora tüntetést lehetne generálni, ha egy szép vasárnapon a kormányzat tervezett intézkedései elleni tiltakozásul a boltok nem nyitnának ki, helyette a munkahelyüket féltő dolgozók az Andrássy úton virslit osztanának a vasárnapi bevásárlás hiányában amúgy is ráérő elégedetleneknek?
Persze ez nem lenne elég Orbán megroppantásához, de az internetadó visszavonása után újabb komoly gyomrost lehetne bevinni a rezsimnek.”