„Akkor térjünk át a mostani helyzetre: van-e élet a Malév után?
Persze, van. A Malév egy szolgáltató volt a sok közül, nem rendelkezett egyedi termékkel. Akinek repülőjegyre van szüksége, az máshol is meg tudja venni. Nyilván vannak olyan célállomások, ahová nehezebb lesz eljutni, de látható, hogy máris hány légitársaság csapott le a mi kis piacunkra.
A Malév körül kialakult helyzet első napjaiban én is borúsan láttam a piaci helyzetet, hiszen teljes jogú online értékesítési partnerként a Malév volt messze a legnagyobb partnerünk, amely a forgalmunk kb. 20 százalékát adta. Ez a hagyományos repülőjegy irodákra jellemző 30-40 százalékhoz képest egyébként nem számít nagynak. Ennek oka, hogy az internetes értékesítés során kevésbé törekszünk arra, hogy valamerre tereljük a forgalmat. Ezzel együtt a Malév kiemelt partnerünk volt, akár az együttműködés kondícióit, akár sokrétűségét tekintve.
Aztán másnapra azt a véleményt alakítottam ki magamban, hogy ennél nagyobb lehetőséghez ritkán jut egy online értékesítéssel foglalkozó, meghatározó szereplőnek számító iroda. Hiszen eddig, ha valaki repülőjegyet keresett, elsőként a Malévnél nézte meg, és ha ott nem talált, akkor keresgélt máshol. Most onnét indulunk, hogy nincs Malév, azaz az emberek nagy részének keresnie kell. Új légitársaságok vannak, minden felborult, ebben a helyzetben logikusan az internet az egyik olyan forrás, amelyhez az utasok fordulnak.
Rövidtávon látható valamiféle felfutás? S ha van, lehet belőle a későbbiekre következtetni?
Rövidtávon hatalmas kiugrás látszik, de nehéz előre kalkulálni. Most azok, akiknek jegyük van, próbálnak tájékozódni, mivel annyira kuszák a légitársaságok közötti kapcsolatok, hogy sokan most jönnek rá: érintettek az ügyben, pedig erről fogalmuk sem volt. Például Malév jegyük van, holott egy másik légitársasággal szerződtek.”