Lakásügynökök helyett, valódi lakásokkal kell enyhíteni a budapesti lakhatási válságot
2019-ben Karácsony Gergely, lakásügynökséget ígért, amit a 2024-ig nem sikerült felállítani.
Az emberi viselkedés megértése egyelőre megoldhatatlan probléma az önvezető autóknak. Olyan méretű adatsorok kellenek hozzájuk, amelyekhez még nincs megfizethető számítási kapacitás.
A humán sofőrök viselkedésének és a helyi közlekedés gyors változásainak megértése miatt kell még évekig várni az önvezető autók országúti elterjedésére. Szakértők szerint irdatlan adatbázisok kellenek mindezek megtanulásához és az így megszerzett tudás hasznosításához. Akad azonban egy komoly probléma: ezek a monumentális méretű adatsorok jelenleg megfizethetetlen számítási kapacitással értelmezhetők.
„Végtelen azon esetek listája, amikor mi, emberek, ismerjük a kontextust, tudjuk, mikor kell átértelmezni vagy megszegni a szabályokat” – magyarázza a Carnegie Mellon Egyetemen tanító Raj Rajkumar.
Adjuk mindehhez hozzá a világszerte változatos vezetői szokásokat és útviszonyokat, plusz hogy az önvezető autónak az agresszív vezetőket és a vezetők hibáit is figyelembe kell venniük.
Az Inteles Kathy Winter bizakodó: autó- és techcégek egyaránt szenzorokkal összeszedett információkkal egészíthetnek ki nagy adatsorokat. Mesterségesintelligencia-programok hozzáférnek ezekhez az infókhoz, és rájuk alapozva hoznak majd döntéseket.
Winter szerint az önvezető autók valamikor 2030 előtt fognak úgy gondolkodni és látni, mint az ember.