A Saul fia január 21-től látható az olaszországi mozikban, valamint nyitófilmje lesz a szerdán kezdődő Trieszti Filmfesztiválnak. A film római sajtóbemutatóján Röhrig Géza, az alkotás főszereplője az MTI-nek adott interjúban a nyugati civilizáció törékenységére hívta fel a figyelmet, hogy az erkölcsi nihilizmussal szemben az ész, a felvilágosodás értékei mennyire sérülékenyek. A film főszereplője, Röhrig Géza szerint a forgatás közben egyáltalán nem az motiválta az alkotókat és színészeket, hogy a Saul fiából sikerfilm legyen. „Persze, hogy örülök az Oscar-díjra való jelölésnek, mivel úgy gondolom, hogy a Saul fia fontos film. Leginkább azonban azt szerettük volna, ha sokan látják. Ez sikerült: több mint hetven ország megvette, milliók fogják látni” – mondta Röhrig, aki a film madridi bemutatójáról érkezett Rómába. A Saul fiának esélyeiről kijelentette: „Nem foglalkozom az esélylatogatással, nem is értek hozzá. Azok akik értenek hozzá, azt mondják, hogy ennek nincsen tudománya, meglepetések születtek már az Oscar-díjak történetében, vagyis voltak nagy esélyesek, mégse futottak be. Nem fogalmazok meg semmilyen elvárást, az, hogy bejutottunk a legjöbb öt idegen film közé, már nagyon nagy dolog”. Hozzátette: „az életem, ahogy a rendező Nemes Jeles Lászlóé is, most alárendelődik ennek a filmnek február 28-ig, amikor az Oscar-díjosztással a történet nagyjából véget ér. Addig megpróbáljuk hírét kelteni nemcsak a filmnek, hanem annak, amiről a film szól”. Röhrig Géza szerint a Saul fia utolsó üzenet, hiszen a holokauszt túlélői és elkövetői is kihalnak, „a történet és mi is magunkra maradunk”.
„Mint négygyerekes apa azt akartam üzenni a saját gyerekeimnek is, hogy milyen törékeny a civilizáció, pláne a miénk, a nyugati, az úgynevezett euró-atlanti civilizáció. Az erkölcsi nihilizmussal szemben az ész, a felvilágosodás értékei milyen sérülékenyek, törékenyek. Milyen hamar romba dőlhet egy értékrend, és a film azt a kérdést veti fel, remélhetőleg nagy erővel, hogy min múlik az, hogy valaki extrém körülmények között is ember tud maradni, és min múlik, hogy ha nem” – magyázta Röhrig a Saul fia üzenetét. Elmondta, „a film a holokausztot jeleníti meg, de valójában a kegyetlenségről, a népirtásról szól. Arról, hogy adott esetben az emberek milyen könnyen lépnek túl a saját felfogásukon, vallott nézeteiken. Mi emberek kicsik vagyunk. Ez az igazság és ez a film mutatja meg, hogy mennyire kicsik”. „Még csak tizenöt év telt el a 21. századból, de az már világos, hogy tévedtünk, ha azt hittük, hogy a huszadiknál véresebbet nehéz elképzelni. Azt már mindenki érzi, hogy a káosz felé tart a világ, és ez még egy optimális forgatókönyv, mondhatnám azt is, hogy a levegőben van, hogy háborúk felé tartunk. Léteznek korszakok, amelyek összébb hozzák az embereket, most viszont egy centrifugális korszakot élünk, tehát az emberek és a lelkek közötti távolság nő, és veszélyérzet van bennünk. Bennem is, féltem a gyermekeimet” – tette hozzá.