A szigorúan szabályozott választási műsorok, politikai hirdetések és plakátok megjelenésével hivatalosan is megkezdődött hétfőn az elnökválasztási kampány Franciaországban, amelynek első fordulóját április 22-én, a másodikat pedig május 6-án tartják.
Miközben a már hónapok óta kampányoló jelöltek többsége, köztük a két nagy esélyes, a jelenlegi jobboldali államfő, Nicolas Sarkozy és szocialista kihívója, Francois Hollande is a pihenést választotta a háromnapos húsvéti ünnepekre a kampánystart előtt, az utcákon megjelentek az első választási plakátok és a médiában elkezdték a választási klipek sugárzását.
A rádiók és televíziók már március 20. óta kötelesek ugyannyi megszólalási lehetőséget biztosítani mind a tíz jelöltnek, de eddig a csatornák maguk határozhatták meg, hogy melyik műsorban szólaltatnak meg egy-egy politikust. Hétfőtől azonban mindegyik jelöltnek ugyanolyan műsorfeltételeket kell biztosítani, mivel az "esti tévéhíradó nem ugyanaz, mint egy reggel 4 órakor sugárzott háttérműsor" - hangsúlyozta a médiahatóság. Az utóbbi hetekben ugyanis több csatorna is éjszakai megszólalási lehetőséggel kompenzálta a kisebb jelölteket, s a leginkább hallgatottabb reggeli műsorokban csak Sarkozy és Hollande kapott időt. A szigorúbb szabályozás konkrétan azt jelenti, hogy ha az államfőt például tíz percig kérdezik egy műsorban, akkor ugyanabban a műsorban a további kilenc jelölttel is kell egy tíz perces interjút készíteni.
A választási hirdetéseket is szigorúan szabályozza a médiahatóság. A jelöltek az április 20-án éjfélkor életbe lépő kampánycsendig 43 percnyi reklámfilmet tehetnek közzé: tíz másfél perces és nyolc 3 és fél perces kisfilmet. A szpotok sugárzásának sorrendjét pénteken a Francia Szerencsejátékok képviselői előtt sorshúzással határozták meg. A filmeket állami pénzből finanszírozták, de azok költségvetését nem tette közzé a médiahatóság.
Választási plakátokat csak a polgármesteri hivatalok előtt elhelyezett fémtáblákra lehet kitenni. Mindegyik jelöltnek két hely jut, az egyiken a programot, a másikon pedig a választási gyűlések, valamint a rádió- és tv műsorok idejét és helyszínét tehetik közzé, a plakátok nem haladhatják meg a 59,4 cm x 84,1 cm-es méretet, és hátterük nem lehet a nemzeti lobogó (kék-fehér-piros) kombinációja vagy fehér, mert az a hivatalos hirdetmények közzétételére szolgál.
A választás napján este 8 óra előtt semmilyen részleges vagy végleges eredmény, valamint becslés sem közölhető. Ekkor zárnak ugyanis a nagyvárosokban a választási helyiségek. Minden olyan média vagy személy, aki megsérti ezt a szabályt, 75 ezer eurós pénzbírsággal sújtható. Ez viszont azért lesz nehezen betartható, mert a kisebb szavazókörök már este 6 órakor bezárnak és a közvéleménykutató-intézetek ezt követően szétküldik az exit poll eredményeit a megrendelőiknek, így elképzelhető, hogy azok a Twitteren és egyéb közösségi oldalakon azonnal meg fognak jelenni. Az előző, 2007-es elnökválasztás estéjén például a francia nyelvű svájci és belga televíziók már este 6 órakor közzétették az első becsléseket.