Navracsics: A közigazgatás új civilizációjának hírnökei a kormányablakok

2014. február 12. 10:43

A miniszterelnök-helyettes úgy véli, ebben a megújuló rendszerben az állam és az állampolgár partneri viszonyban van egymással, az állam és annak alkalmazottai pedig tudják, hogy a polgárok adóiból működik a közigazgatás.

2014. február 12. 10:43

Az országban sorra nyíló kormányablakok a közigazgatás új civilizációjának hírnökei – mondta Navracsics Tibor szerdán Tiszalökön, ahol átadta a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei település kormányablakát. A miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter szerint ebben a megújuló rendszerben az állam és az állampolgár partneri viszonyban van egymással, az állam és annak alkalmazottai pedig tudják, hogy a polgárok adóiból működik a közigazgatás.

Az ügy ura valójában a polgár, nem az ügyintéző, akinek viszont a legmagasabb színvonalon és legnagyobb alázattal kell szolgálnia a hozzá fordulók ügyeit – fogalmazott Navracsics Tibor.

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mimes
2014. február 12. 11:52
Most kell mennem meghosszabbítani a jogsimat, mert letelt a 10 éves eü rész. Életem legdrágább vérnyomás mérése volt 2 és fél óra várakozás után (7200,-), most még mehetek okmányirodába (4000,-), hogy kapjak egy vadi új plasztikkártyát. Kérdem én, a 21. században: miért? Egyáltalán miért kell a kártya? Miért nem elég egy darab chipes kártya, amin minden rajta van? Vagy miért nem elég egyszerűen az ujjlenyomatom?
pedroamigo
2014. február 12. 11:40
Sid Meier kutya füle Navrához képest...
freehckr
2014. február 12. 11:20
Szokás szerint köze sincs a valósághoz a kormányzati kincstári optimizmusnak... Nem a „kormányablakok” a megoldás a végtelen bürokráciára, hanem az egész rendszer egyszerűsítésére lenne szükség, az állam végre vegye ki a lábát a polgárok gyomrából. Ma Magyarországon semmire nem lehet vállalkozni anélkül, hogy tucatnyi hivatal több tucatnyi engedélyét megszerezzék, mindezt fűszerezve azzal a káosszal, hogy az egyes kormányzati hivatalok okmányiroda, munkaügy, nyugdíj, tb, adózás és helyi önkormányzati illetékesség szempontjából szinte semmit nem tudnak egymásról, minden egyes ügyet más-más hivatalban kell személyesen intézni, mintha egyenként több külön állam hivatalai lennének. Utána jön a több hetes/hónapos várakozás, majd kezdődik minden elölről, mert 10-ből 8 esetben kitalálják, hogy különböző dokumentumok pótlására van szükség, amelyeket csak egyéb egzotikus hivatalokban lehet beszerezni. :) Arról nem is beszélve, hogy az elektronikus ügyintézés még mindig a 90-es évek szintjén van, online szinte semmiféle ügyet nem lehet intézni. Ugye emlékszünk még a 2010-es kormányváltás után az „OMG” feliratokra a kormányzati portálokon, utalva arra, hogy az államigazgatási informatikai rendszer is reformra szorulna. Ebben a témában még nagyobb a kudarca a kormányzatnak mint akár az elszámoltatásban, az adócsökkentésben vagy a munkahelyteremtésben... A megoldás legalább 200-250 ezer aktakukac elbocsátása lenne (első körben), helyettük fel kell venni 20 ezer informatikust, és Európa legmodernebb közigazgatási rendszerét lehetne létrehozni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!