„Amikor egy konzervatív felháborodik azon, hogy civil szervezetek a zsenge kisiskolások agyát mossák mindenféle genderideológiával, a balliberális oldal fuldokolva röhög a konzervatívok állítólagos befeszültségén: haha, még hogy leszbikussá válna egy kislány az érzékenyítő mesétől, micsoda hülyeség ez – mutatnak rá felvilágosultan.
Erre most szembejön egy 11. osztályosoknak – szinte felnőtteknek – szóló okostankönyv szorgalmi feladata, amely az egyes nemekre jellemző példák segítségével tárgyalja a nemek közötti kommunikációt, és mit látunk? Rögvest hiperventillálni kezd az ellenzéki térfél, Ungár Pétertől kezdve a Momentumon és a 444-en át az ezalényeg.hu-ig, mondván, nemi sztereotípiákkal indoktrinálják szegény kicsi 17 éveseket.
A kiakadás fő oka, hogy bevezetésként a kamaszoknak meg kell válaszolniuk a kérdést, melyik nem tagjai beszélnek azonos nemű társaságban jellemzően (ismétlem: jellemzően) például politikáról, sportról, autókról és kütyükről (és a másik nemről), és melyik nem tagjai inkább családról, érzelmekről, életproblémákról, ételekről (és a másik nemről).
»Az átideologizált oktatásban így veszik el az önállóság, az autonóm gondolkodás« – vizionálja a világvégét a Momentum politikusa. »Ilyen lekicsinylő, sértő módon beszélnek a nőkről és amúgy a férfiakról is« – tajtékzik az elempés.”