„A Verbum Egyesületnél folytatod a katolikus médiában elkezdett tevékenységedet. A Verbum a négy egyházmegye kiadója, a romániai magyar katolikus kommunikáció szolgálatára jött lére. Miket látsz e munka fő lehetőségeinek és kihívásainak? Miben szeretnél erősíteni, mit megtartani, min változtatni?
A kérdés részben korai, mert nem szeretnék konkrétumokba bocsátkozni addig, amíg nem egészen látom át a helyzetet és azokat a dinamikákat, amelyek a Verbum háza táján munkálnak, s amelyek mentén alakul maga a munka.
Szeretném megköszönni az érsek úr, valamint a Verbum kuratóriumának bizalmát, amelynek következtében most itt lehetek. Egy huszonöt éve újraindult ügy a romániai magyar katolikus sajtó ügye, sok és sokféle tapasztalattal, amelyhez szeretném egy újabb generáció szempontjait hozzátenni.
A médiával foglalkozó egyházi dokumentumok világosan fogalmaznak: az egyházi sajtónak is a média szabályai, műfaji keretei között kell működnie, szakmailag nem lehet gyengébb a világi sajtónál, az egyházi jelleg pedig ehhez ad hozzá egy sajátos megközelítést és bizonyos területeken missziós, evangelizáló feladatokat is. Ebből kell kiindulni, nem feledkezve meg arról, hogy nemcsak az informálás, hanem a formálás is a feladat.
Ez persze így nagyon szép, de irtó bonyolult is. Alapvető kérdéseket kell folyamatosan ébren tartani: hogyan lehet a ma emberéhez úgy szólni, hogy az egyház üzenete ne egy kódhalmaz legyen számára, amelyek megfejtésére nem biztos, hogy vállalkozik. Jézus igehirdetésében egyebek mellett az is nagyszerű, hogy kora emberének nyelvezetével, tapasztalatainak, életkörülményeinek, problémáinak figyelembevételével kommunikál, zseniális történeteket mesél, szíven üt és formál.
A nyelvezet ma különösen is kulcskérdés, lehet, hogy ebben még sürgősebben új utakat kell találni, mint a tartalmi kérdésekben. Az egyház amúgy sem újat mond elsősorban, hanem újszerűen kell megfognia, és előadnia a régiből azt, ami örök.
Egyházmegyéinkkel kapcsolatban az imént egyben-látásról beszéltem, ezt az egységet szeretném erősíteni vagy legalább erőteljesebben megjeleníteni a Verbum munkájában, habár ezen a téren még sok a tisztázni való.
A könyvkiadás terén viszont a konkrét pasztorális igényeknek nagyobb hangsúlyt kellene adnunk, olyan kiadványokat, segédanyagokat is meg kellene jelentetnünk a jelenlegi kínálat mellett, amelyek az egyházközségek, különböző csoportok életében jól használhatók. Ehhez persze jó ötletek is kellenek az anyagi források mellett.”