A váltásnak két oka volt. Az egyik, hogy a McCann nemzetközi hálózata gyengélkedik, elveszített néhány fontos nagy ügyfelet, az Opelt és a Nescafét.
„A menedzsmentváltás bejelentésekor egyértelmű volt, hogy a megszorítások miatt szűkebb körű vezetés viszi tovább az ügynökséget. Ekkora a baj?
A váltásnak két oka volt. Az egyik, hogy a McCann nemzetközi hálózata gyengélkedik, elveszített néhány fontos nagy ügyfelet, az Opelt és a Nescafét. Ezek a változások érzékenyen érintették a hálózat pénzügyeit. Szintén nemzetközi folyamat, hogy a nagy ügyfeleink egy része átalakította a regionális működését, Budapestről más városokba helyezték át a regionális irányítást, ennek okán szűnt meg a L’Orealra és a Mastercardra vonatkozó koordinációs megbízásunk. Ezek külső hatások, de jelentősen meggyengítették a magyarországi McCann helyzetét. Emellett van egy olyan törekvés a hálózat vezetésében, hogy Kelet- és Közép-Európát egyre inkább egy egységként kezelik, emiatt keresik azokat a mendzsement megoldásokat, amelyek áramvonalasak és hatékonyabban tudnak működni.
Előfordulhat, hogy hamarosan bezárják a magyar irodát?
Egyelőre ilyen lépés nem várható. A központ bízik abban, hogy hamarosan újra növekedési pályára lépünk.
Lehetséges kevesebb emberrel növekedést elindítani?
A magyar reklámpiac folyamatosan szűkült az elmúlt években, nyilvánvaló, hogy több az eszkimó mint a fóka. Ilyenkor az egyik lehetőség a költségek visszafogása, amit csak egy szintig lehet folytatni, ennek közép és hosszabb távon megvannak a hatásai, amik elsősorban a minőség romlásához vezetnek. A másik megoldás, átvilágítani a cég saját ökoszisztémáját és megnézni az értékláncot, hogy hol lehet hozzáadott értéket teremteni. A karcsúsítás egy elvárt, és ma már egy higiénés követelmény az ügynökségi piacon, mert fogy a levegő. Ha kevesebben szívjuk, akkor tovább tart és lehet hogy közben találunk újabb oxigénforrást. A megszorítás arra adhat esélyt, hogy legyen holnap, hogy legyen esélyünk növekedni.”