Szerdától érhető el a játék, amit Philip K. Dick élete inspirált
2016. február 17. 09:01
Szerdától érhető el a Steamen a Californium című játék, amelyet a sci-fi író Philip K. Dick élete inspirált. A játékban egy író, Elvin Green bőrébe bújva állhatunk neki felfedezni a csúszkáló valóságokat a hatvanas évek Berkeley-jében. A készítők szerint Dicknél a disztópiák sötétsége nem a megálmodott világok esztétikájában érhető tetten, ezért a játék inkább hasonlít egy LSD-tripre, mint egy szokványos disztópiára.
2016. február 17. 09:01
p
0
0
0
Mentés
Szerdán debütál a Steamen a Californium, a játék, amelyet a sci-fi író Philip K. Dick életének és munkásságának csúszkáló valóságai inspiráltak. A történetben egy írót követünk, Elvin Greent, akit egy nap hagy el a barátnője és a szerkesztője. Green világa elkezd szétesni, de szerencsére (?) át tud lépni egy másik valóságba.
A játékot ugyanannyira inspirálták a szerző valóság természetét vizsgáló klasszikus regényei, mint Dick élete: egyébként is nehéz néha kettéválasztani a kettőt, hiszen a szerző VALIS című munkája például saját élményein alapult. 1974-ben egy gyógyszertúladagolás nyomán látomásai támadtak, melyek természetét a 1982-ben bekövetkező haláláig igyekezett feldolgozni úgy regényeiben, mint Exegézis című naplójában. Az író szerint ezután például egy intelligens életforma vette át az uralmat felette; 1974 február-márciusában például több ízben is arról voltak látomásai, hogy az ókori Rómában él. Dickről itt írtunk bővebben.
A mellékelt képeken látható, hogy egészen izgalmas képi világot hoztak össze a készítők, akik szerint Dicknél a disztópiák sötétsége nem a megálmodott világok esztétikájában, hanem az emberek ábrázolásában érhető tetten. Ennek megfelelően a kreatív munkáért felelő Olivier Bonhomme egy színes világot hozott létre, amely eltér a korábban megszokott Dick-adaptációk képi világától, és sokkal inkább közelít egyfajta LSD-tripes őrület felé. Itt egy hosszabb cikk a játékról, illetve egy hosszabb videó:
Az űr sötétje, a megszámlálhatatlanul sok bolygó és égitest millió és egy rejtélyt rejt, amiket még talán sok generáció múlva sem ismerünk meg. De úgy tűnik, valami vár ránk az univerzumban.
A regény több mint 60, a filmes adaptáció pedig közel 30 éves, de a világpusztító bogarak története ma is van olyan népszerű, hogy milliók adják érte az életüket.
Nem gond, ha előbb-utóbb elpusztítjuk magunkat, a fontos az, hogy a bürokrácia működjön, a férfi lehessen nő, az ember pedig robot. Kafka vajon milyen novellákat írna ma?
Mint szinte minden, mára a LEGO is hatalmas üzletté vált, egy kis vállalkozás pedig különleges, magyar tervezésekkel próbál nemcsak lépést tartani, hanem irányt mutatni.