2006 és 2011 között megháromszorozódott a Kínában értékesített bormennyiség, becslések szerint csak a tavalyi évben másfél milliárd palackot adtak el a távol-keleti országban. Ez a szám 2015-re hárommilliárd palackra nőhet, s ezzel Kína (az Egyesült Államok, Olaszország, Franciaország és Németország után) bebiztosítja helyét a világ vezető borpiacai közt, áll a Borászportál cikkében. Az átlagos kínai borfogyasztó évente nagyjából két liter bort iszik, és 90 százalékban vörösbort.
Hogy mi áll Kína borpiaci megerősödése mögött, arra a Művelt alkoholista még tavaly novemberben magyarázatot talált egy szemlézett cikkben. Ezt írja a blog: „A kínaiak tulajdonképpen szarnak a borra. Nem része a kultúrájuknak, nem illeszkedik a gasztronómiájukba, és alkohollebontásban is legfeljebb az indiánokat tudják megelőzni. Csak hát pusztán a Népi Köztársaságban ezerháromszáznegyvenkét millióan voltak tegnap, a vásárlóerejük pedig számunkra fölfoghatatlan tempóban nő. Így aztán ha Kína gyűszűvel merít a borból, akkor is tengerrengést kelt.”