Brit történész: Trump visszatérése szörnyű hír Ukrajna számára
Timothy Garton Ash szerint az ukránok lesznek Trump elnökségének első áldozatai.
"Nem realisztikus" 2035-re leállítani a hagyományos autók gyártását, közölte, és ez a legfinomabb, amit mondott.
Nyitókép: Oliver Zipse, a BMW AG elnöke a kínai Senjangban beszél 2024. április 26-án / fotó: Pan Yulong / Xinhua via AFP
A BMW vezetője szerint a belsőégésű motorok gyártásának 20 év múlva esedékes betiltása hazavágja az európai autóipart. Oliver Zipse erről a Párizsi Autószalon rendezvényén beszélt – mint fogalmazott,
a 2035-ös határidő „nem reális”.
A német autóipari vezető szerint az EU céldátuma „az európai autóipart a szívében fenyegetheti” – az intézkedések „az iparág összezsugorodásához vezetnek” – írja a The Guardian.
A párizsi kiállításon az európai autógyártó cégek erőteljesen felvonultak: míg 2022-ben a kiállítók fele kínai volt, idén csak ötödük, ráadásul a német BMW egyedül 15 elektromos járművet mutat be.
Zipse úgy vélte, hogy az akkumulátoros elektromos járművek gyártásának ritmusát egy átfogó szén-dioxid-csökkentési csomag részeként kellene meghatározni, hogy
az európai gyártók ne legyenek kiszolgáltatva a kínai technológiának az akkumulátor-beszerzések terén.
Az autógyártók, köztük a BMW, a VW és a Renault, valamint az olasz kormány a kibocsátási célok halasztását kérték. A Fiat, a Citroën és a Vauxhall tulajdonosa pedig azt jelezte, hogy a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós vámok miatt rosszul járhatnak az európai autógyártók, hiszen Kína minden bizonnyal Európába fogja hozni a gyártását, ez pedig európai autógyártók gyárainak bezárásához vezethet.
A nyugat-európai cégek ráadásul attól tartanak, hogy a kínai autógyártók nem hozzájuk, hanem
az olcsóbb munkaerőt kínáló kelet-európai országokba, például Magyarországra fognak települni,
ahogy a BYD már ott is van – folytatja a brit napilap.