„A rezsicsökkentés egy szent tehén” – Nagy Attila Tibor szerint ezen múlhat Magyar Péter sikere
Az elemző az Indexnek nyilatkozott.
Mint minden építészeti alkotás, ez is politika, írja a brit lap.
Az új budapesti koncertterem része a nemzeti büszkeség helyreállítását célzó tervnek – olvasható a Financial Times online felületén. A helyszín Európa legnagyobb kulturális negyedének első új épülete, amely azonban „részese lett az Orbán Viktor miniszterelnök által folytatott kulturális háborúnak is”, írják. Hozzátették: talán úgy néz ki, mint egy szeszélyes építmény egy parkban, de – mint minden építészeti alkotás – ez is politika. A 2010 óta hatalmon lévő Orbán Viktor Magyarország státuszának újjáépítésére törekedett, fűzték hozzá.
„Populista nacionalizmussal és keresztény retorikával az európai értékek védelmezőjeként ábrázolva magát,
identitást kovácsolt a kultúrharcokból”, hangsúlyozzák.
Lehet, hogy ez egy politikai projekt, írják, egy kísérlet arra, hogy a kultúrát új arculatban alakítsák át, de a projekt ugyanakkor nemzetközi építészeket vonzott be, és új élettel tölti meg a környéket. A stílusok változhatnak, de a szeszély, a szentimentális festőiség és a politika megmarad. A Városliget újjászületését – amelynek része lesz még a hatalmas, futurisztikus néprajzi múzeum és az új nemzeti galéria is –
Karácsony Gergely főpolgármester bírálta, mondván „szükségtelen környezeti terhelés”.
Mint megírtuk, Orbán Viktor rövid videót osztott meg közösségi oldalán a Magyar Zene Háza megnyitójáról, melynek utolsó másodperceiben Szakcsi Lakatos Béla Kossuth- és Liszt-díjas zongoraművész rákezdett az utóbbi időben a közösségi oldalakon nagy népszerűségnek örvendő „Piros volt a paradicsom, nem sárga, Magyarország előre megy, nem hátra!” dallamra.
Fotó: Ficsor Márton