„Például kémiából az írásbeli emelt érettségik országos átlaga olykor 40% körül van, köszönhetően a nehéz számolási példáknak, amelyek a szóbeli részén nincsenek. Véleményem szerint ez a felvételi rendszerben is egyenlőtlenségeket szül, hiszen például az orvosi egyetemre bekerüléshez most azok is közelebb kerülhetnek az alacsonyabb pontszámok miatt, akik tavaly nem kerültek be. Ugyanakkor talán előny az, hogy mind a tanároknak, mind a diákoknak elég egy alkalomra felkészülni. Így az érettségi kevesebb stresszel jár.”
Megkérdeztük az érettségiztetésben is érdekelt pedagógushallgatókat is, akik szintén megosztottak a kérdésben. Az ELTE magyar-német tanárszakos hallgatója, Steinmacher Dóra azt mondja: „Úgy gondolom, hogy a végzősök számára az érettségi már önmagában stresszes. Ezt a stresszfaktort erőteljesen megnövelte a járvány miatt kialakult oktatási helyzet, illetve a folyamatos bizonytalanság, hiszen a kormány által hozott rendeletet a járványgörbe függvényében megváltoztathatják: azaz mégsem kezdődnének az írásbelik május 4-én. Úgy vélem, hogy nem célszerű sem a diákok, sem a pedagógusok szempontjából a várható járványtetőzés idején a vizsgázás, illetve vizsgáztatás. Tekintettel arra, hogy a szóbeli lezajlása júniusban történt volna, véleményem szerint az érettségit nem kellene május elején megtartani.”
Mihályi Fruzsina, utolsó éves pedagógushallgató azonban megoldhatónak véli az érettségik lebonyolítását: „Végzős tanárjelölt vagyok, ügyelni fogok az érettségin. Számomra nem volt kérdés, hogy amennyiben a kormány úgy dönt, az érettségit megtartják, ott a helyem. Sok az idősebb kollégám, és jobb, ha mi, fiatalok helyettesítjük őket. Bízom benne, hogy ezt a többi fiatal tanártársam is így véli. Az már persze egy másik kérdés, hogy magáról az érettségi megszervezéséről mit gondolok. Csak remélni tudom, hogy a döntés alaposan átgondolt, a kivitelezésbe egy hiba sem csúszik majd”. Azt is reméli,
amennyiben valóban május elején tetőzik a járvány, egy-két hónappal eltolják a vizsgákat.
Úgy folytatja: „Szerintem hinnünk kell abban, hogy a felelős szervek pontosan tudják, hogy a diákok egészsége sokkal meghatározóbb eleme a jövőjüknek, mint az azonnali papírszerzés és a felvételi, így szánt szándékkal nem sodorják őket életveszélybe”.