Fidesz: Csak egy lehetséges variáció a reklámadó

2013. május 27. 14:06

Selmeczi Gabriella hétfői sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: a reklámadóról még nincs konkrét döntés, „ez egy lehetséges variáció”.

2013. május 27. 14:06

A reklámadóról még nincs konkrét döntés, „ez egy lehetséges variáció” – így reagált a tiltakozásokra hétfői sajtótájékoztatóján Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője. A napokban a két legnagyobb kereskedelmi tévé, az RTL Klub és a TV2 is tiltakozott a reklámadó tervezett bevezetése ellen. Ezzel kapcsolatban a kormánypárt szóvivője hangsúlyozta: nincs még konkrét törvényjavaslat a reklámadóról, így annak mértékéről sem lehet vitázni. Megjegyezte ugyanakkor: korábban több bank is előállt azzal a fenyegetéssel, hogy a bankadó bevezetése esetén kivonulnak Magyarországról, „aztán végül is maradtak”.

„Reményemet fejezem ki, hogy az RTL Klubra és a TV2-re a jövőben is számíthatunk, és nagy figyelemmel fogjuk követni a híradóikat”
– mondta Selmeczi Gabriella, hozzátéve, hogy a kormánypárti képviselők között is téma a reklámadó. Megismételte korábbi nyilatkozatát, amely szerint az Európai Unió követel újabb bevételeket Magyarországtól, az unió kérésére vette tervbe a kormány a reklámadó esetleges bevezetését. Az EU kifejezetten megszorításokat kér Magyarországtól, a kormány és a Fidesz azonban kijelentette, a családokat nem hajlandó megszorítások alá vetni, „szeretnénk máshonnan megtalálni ezeket a forintokat” – fogalmazott a szóvivő, hozzáfűzve, hogy ez lehet a reklámadó, amelyről azonban még nincs döntés, „ez egy lehetséges variáció”.

A sajtóban megjelentek szerint a magyar RTL Csoport megdöbbenéssel értesült az Európában példa nélküli új adófajta, a reklámadó tervéről. A kereskedelmi televízió szerint az adó egy teljes iparágat tesz tönkre, amely az elmúlt öt évben már így is bevételei felét elvesztette. A TV2 szerint a reklámadó bevezetésével több száz ember munkahelye kerülne veszélybe, alapvető, a nézőket 15 éve szórakoztató és tájékoztató műsorok szűnhetnek meg, emellett nem lenne pénz tömegtájékoztatásra, közszolgálati feladatok teljesítésére. A Nemzetgazdasági Minisztérium múlt pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
miloka
2013. május 27. 22:41
Különben ha belegondolunk, valóban csak lehetőségként említette a Fidesz, ha az eu még mindig kekeckedne. A legviccesebb az egészben, hogy a ballibbantak már kész tényként tálalták. Vagy ők tudják már előre, hogy mit fog dönteni az eu ? Súgtak ezek szerint.
buckafej
2013. május 27. 20:47
Istenem még a végén megszűnne a Frizbi Hajdú Péterrel! Vagy a "Tények", esetleg a Napló Vijity Trutymóval! Nem bírnám ki! A kereskedelmi tévék néha találnak 1-2 filmet, ami jó, a többi egy kalap szar, a saját gyártásúak a leggázabbak, népbutító ostobaságok.
luga
2013. május 27. 20:47
Helyes. Ha az EU több adót követel, megkaphatják.
kuwiq
2013. május 27. 19:49
Az EU ránk uszítása mégse jó üzlet?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!