„Luxusnak tűnhet, ha egy évi három és fél milliárd forintos árbevételű egykori állami kombinát két év alatt hárommilliárdot költ a tokaji nemzetközi márkaépítésére. Bár jó bornak is kellhet cégér – és a hirdetéstől még nem ment tönkre egy palack sem. De a népi tapasztalásban is van valami: a marketingelt bor legalábbis gyanús. Meg a milliárdos költekezések általában.
Szebb palacktól még nem lesz egyensúlyban a nedű, és mostanában Tokajban nem a marketing hiánya, hanem a pincében talált rendetlenség volt a legnagyobb probléma.
Pár kilométeren belül biztosan lehetne találni ezer olyan családot, akinek hárommillió is jól jönne – de ne legyünk demagógok. Ha Tokajnak bejön az akció, az mindenkinek jó lesz Magyarországon. A borvidék környékén lakóknak, a borból élőknek meg még jobb.
Ha bejön. Mert Tokaj egyszerre a magyar borászat fénylő csillaga és óriási kudarca.”