Megtisztulni nincs mitől – Vidnyánszky és a Vitéz lélek

2013. október 18. 09:07

Hogy ilyen konfliktustalanná vált az új Nemzeti bemutatkozása, az nem csak értelmezési kérdés, azt talán egyfajta megfelelési vágy is alakította: itt most az emberi jónak kell mindenáron megmutatkoznia.

2013. október 18. 09:07
Tompa Andrea
Magyar Narnacs

„Az új vezetésű Nemzeti - az újrakezdés gondolata által megigézve - azt az utat járja, ami egyedül járható a Tamási-daraboknál: a rituális színházét. A rendező Vidnyánszky Attila egy szépséget nem nélkülöző, de konfliktustalan, drámaiatlan mitologikus világot hoz színre, rendezői önmagához képest bátortalan értelmezéssel. Minden és mindenki túl jó és túl szép. Vidnyánszky korábban saját darabok írásával, erősen felforgatott dramaturgiákkal, sokkal borzoltabb, vadabb előadásokkal tudta megmutatni legjobb tudását. Itt most túl sok a szöveg az ő színházához, túlságosan ragaszkodik a drámához, ahelyett, hogy élesebb eszközökkel nyúlna hozzá. A nyelvet - bármennyire is elbűvölne, legalábbis engem - talán a színészek tudásához kellett volna igazítani.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Viator
2016. július 13. 11:44
Csinálhat Vidnyányszky bármilyen előadást,ballib színikritikus soha nem fog jót írni a munkájáról, hiszen nem tudják megbocsátani, hogy a Nemzeti már nincs a kiválasztottak kezében.
di maggio
2014. január 20. 20:34
Andika ! El kell menni rendezőnek, nyerni kell a pályázaton, és minden rendben lesz.
Türelem
2014. január 20. 20:33
S az emberi jó az, ami értelmezhetetlen, zavaró Önök, s maga Alföldi számára is. S persze Ön sem tud vele igazán mit kezdeni. Az emberi értékek a "liberálisokat" mindig is mélyen zavarba hozzák, mivel azok ismeretlenek számukra. Csak sajnálni tudom Önöket...
Zokni
2014. január 20. 20:33
"...ballib színikritikus soha nem fog jót írni a munkájáról..." - írja. Ez hazugság. A műfajból következik, hogy a színikritika hosszú távon valóban a jót írja a jóról, és a rosszat a rosszról. Ugyanis a művészeti kritika nem egyszerűen egy nézői igen-nem szavazat.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!