Kis Őszöd

2012. április 22. 10:10

Eltelt újabb két év, és mintha a vidéki ember szükségletei, a kegyelemdöfés mint kifejezés fogalma, de talán még a fizika egyes elemi törvényei is alapjaiban megváltoztak volna.

2012. április 22. 10:10
Huth Gergely
Huth Gergely
Magyar Hírlap

A Fidesz helyi és országos politikusai lakossági fórumokon és tüntetéseken ígérték meg: ha egyszer bizalmat kapnak, visszacsinálják a barbár csonkolást. 2010-ben aztán győzött az igazság, újra is nyitottak néhány (korántsem 24) vasúti szárnyvonalat, mi több, bevezették az ütemes, azaz kiszámítható időközönként, de mindenképpen rendszeresen induló járatokat magában foglaló menetrendet, és úton-útfélen hangoztatták, hogy a mai, agyonfogyasztott világunkban és a méregdrága üzemanyagok mellett a közúti helyett a kötött pályás közlekedésé a jövő. Az ember zöld szíve egészen ellágyult. Aztán eltelt újabb két év, és mintha a vidéki ember szükségletei, a kegyelemdöfés mint kifejezés fogalma, de talán még a fizika egyes elemi törvényei is alapjaiban megváltoztak volna. 

Például kinyitja az ember a Heti Válasz múlt heti számát, amelyben a sosem látott vehemenciájú járatritkításokat (ami egyes vonalakon nyolcvan-kilencven százalékos leépítést jelent!) úgy magyarázza a fent is idézett fideszes szakpolitikus: »Reggel, délben és este egy vonat, a közbenső időben buszok fognak közlekedni.« És tényleg, a szanálás térképét nézve kiderül: összesen húsz olyan vasúti vonal van az országban, ahol múlt vasárnaptól legalább tíz vonatpárral csökkentették a járatok számát. Azaz mondjuk ki nyíltan: felszámolták a közlekedést, hiszen napi két (a három ugyanis apró csúsztatás a nyilatkozatban) járat egyenlő a likvidálással. Azzal a különbséggel, hogy a kormány a szociálliberálisok durvaságával szemben nem is vállalja a tettét, és méregdrágán fenntart olyan vonalakat, amelyeket valójában bezárt. Mert azt Fónagy Jánosnak (igen, tőle, a mai Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárától idéztük a 2009-es és a mostani szavakat) is illene tudnia, hogy legfeljebb az ezernyolcszázhetvenes években minősült bármiféle szolgáltatásnak, ha reggel meg este elpöfögött egy vicinális a síneken. És mást sem hallottunk tőlük ellenzékben, mint hogy a vasútnál a vonal és a személyzet fenntartása kerül sok pénzbe, nem pedig a Bzmotba öntött gázolaj, így ha megtartunk egy szakaszt, azon minél sűrűbb közlekedést kell biztosítani. Akkor most hogy is van ez a közbevetett (nyilván majd gebinbe adott) buszokkal?

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 70 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
FOB
2012. április 23. 00:58
Huth Úr, igazság ide, igazmondás oda, nem lesz ennek jó vége! Lassan elkezdhet egy új munkahelyet keresni, esetleg átmegy a sportrovathoz.
Erik a Narancs
2012. április 22. 18:20
Gergely, te tenyleg beszoptad a Fityesz kamu dumajat ? :D :D
kjkj945
2012. április 22. 17:57
Ős zöd, akkor lmp.
HSL
2012. április 22. 17:42
lázadnak az oligarchák... demján beszólogat a sültparaszt kövéraktásnak, széles meg egyre több antiNERista cikket élesít a lakájmédiában szorul a hurok a fosadalom nyaka körül
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!