Néhány napja hunyt el, de a magyar sajtó ingerküszöbét nem igazán piszkálta meg a hír. Amin nem is csodálkozom. Azon csodálkoznék, ha értő nekrológokat olvasnék róla. A magyar sajtó mindig is mostohán bánt a jazzel, marginális kulturális jelenségként kezelte, alig vett tudomást róla.
Persze azonnal hozzá kell tenni, hogy Gary Peacock úgy volt jazz-zenész, hogy közben nem csak az volt, folyamatosan határterületeken billegett. Több mint fél évszázados pályáján tényleg mindenkivel játszott, aki számít. A hatvanas évek közepén Miles Davis is meghívta épp aktuális zenekarába. Davis kapcsán így emlékezett egy interjújában: „A stúdióban azt mondta, hogy amit hallani akarok, azt te nem tudod. Ez nagyon fontos volt. Nem azt kell játszani, amit tudok, hanem azt, amit nem. Ehhez el kell csendesednem belül és figyelnem kell. Le kell mondanom a szabványokról és a berögzült pozíciókról, arra kell figyelnem, amivel kapcsolatba kerülök ebben a belső csendben és ürességben. Sebezhetővé kell válnom és közben nem tudom, mi az, amit követek. De követnem kell. Ezt az ismeretlent hívom múzsának.”
Ebből is látszik, hogy Gary Peacock egy olyan szellemiséget (vagy lelkiséget) képviselt a zenében, ami manapság egyre ritkább, egyre inkább a háttérbe szorul. Az efféle hozzáállás a zenéhez ma már szinte ismeretlen, illetve ha létezik is, kevéssé látszik.
Persze neki is, mint sokaknak, pokolra kellett mennie ahhoz, hogy dudás lehessen.