Jézus élete után a kiválasztottak maradtak meg nekünk
Isten igéjét nemcsak a Biblia hirdeti, de minden ihletett mű, így például akár egy festmény, egy regény. Vagy éppen egy sorozat, amely Jézus élete alapján még rekordot is állított.
Remek ötletek vannak Neal Stephenson regényében. Sajnos ezek totál háttérbe szorulnak, mert nem tudja eldönteni, hogy (poszt)apokaliptikus sci-fit akar írni, vagy fizikatankönyvet.
„Egészen elképesztő, hogy az emberiség 99,9999%-nak kipusztulását ilyen piszok unalmasan meg lehet írni, de Stephenson összehozta ezt a bravúrt. Az, hogy az ajánló Andy Weir A marsijához hasonlítja a könyvet, hát mondjuk úgy, hogy olcsó marketingfogás. A marsinak ugyanis pont az volt a nagy erénye A hét Évával szemben, hogy baromira könnyedén tudta előadni a tudományos tényeket, számolgatásokat. És ehhez nagyban hozzájárult az, hogy a sztori jelentős részét a Marson ragadt főszereplőn keresztül tapasztalhatta meg az olvasó. Aki ebben a kétségbeejtő helyzetben is tudott szórakoztató és humoros lenni. Egy élő és hihető személyiség volt, akivel lehetett azonosulni.
Ez a két fontos különbség van Mark Whatney és a Seveneves bármely más szereplője között. A marsiban voltak úgynevezett karakterek, és az eseményeket megtapasztaltuk rajtuk keresztül.
Na, A hét Évában ilyen nincs.
Egydimenziós szereplőnél összetettebbet Stephenson nem tud írni. Komolyan felesleges volt nekik nevet adni, simán elkeresztelhette volna őket a Robotikusnak, az Elnöknek, a Svájci Űrhajósnak, az Ismeretterjesztő Tudósnak, a Videóbloggernek, és így tovább. Ugyancsak emiatt az egydimenziós kivitel miatt a szereplők kapcsolatai is felszínesen vannak megírva. Ők ketten a legjobb barátnők, mert… Ez most összejött azzal a csajjal, mert… Azt a faszit borzasztóan idegesítőnek találja, mert…
Stephenson nem képes játszani a szereplőivel – a szereplők ugyanis puszta biodíszletek egy fizikatankönyvben.”