Az új lengyel kormányfő Európa logisztikai központjává akarja tenni Lengyelországot

2017. december 12. 17:16

A lengyel ipar további fejlesztése és újjáépítése az egyik fő feladat – jelentette ki kedden Mateusz Morawiecki kinevezett lengyel miniszterelnök.

2017. december 12. 17:16

A lengyel ipar további fejlesztését és újjáépítését nevezte keddi parlamenti programbeszédében kormánya egyik fő feladatának Mateusz Morawiecki kinevezett lengyel miniszterelnök. Morawiecki a „virágzó gazdaságot” nevezte a „bőkezű” társadalmi programok előfeltételének. „Lengyelország nagy korszerűsítését akarjuk” – jelentette ki, megemlítve „a vállalkozó állam” modelljét, mely szerinte arany középutat jelent „a minimális állam és a nehézkes, bürokratikus állam között”.

Úgy vélte, a mai gazdaságpolitika dönt majd arról, hogy Lengyelország a jövőben a magas szintű technológiák gyártója vagy a külföldi cégek értékesítési piaca lesz-e. „Lengyelországot Európa logisztikai központjává akarjuk tenni” – jelentette ki. Az ezt célzó infrastrukturális beruházások között kiemelte a Lódz és Varsó között építendő központi repülőteret és a szomszéd országokat is ellátó gázszállítási csomópontot.

(MTI)

Összesen 60 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agnieszka
2017. december 13. 13:45
A magyar szakaszon kínlódásra példa, h. idén is szerettünk volna Sziléziába menni. Aug. utólsó hétfője volt, az É-i agglomerációból indultunk, keresztül a városon értük el az M1-et. Mosonmagyaróvárra du.3 körül értünk, indultunk a háztól 10-kor. Rengeteg kamion volt, baleset és útépítések. Meg kellett volna aludni, de sohasem szoktunk, majd legközelebb. Hazamentünk, egy Krakkó utat teljesítve. Másnap fölmentünk Zakopanéba, a keskeny, kanyargós út szinte néptelen volt. Rózsahegy után a szlovákok fejlesztettek, de addig a Zólyom-Besztercebányát kivéve szinte hihetetlen, h. ez a nemzetközi út Krakkóba. Alsó Kubin után az út gyönyörű, előttünk vágott át egy őz család, megúsztuk. Olmütz után a sziléziai út is meseszép.
Agnieszka
2017. december 13. 13:23
Jelenleg sem közúti, sem vasúti közlekedés nincs "európai" szinten É-D-i irányban a V4-ek között. A magyar szakaszon is, ahol pedig van autópálya, lehet kínlódni. A francia TGV egy álom, egyszer utaztam Angersből Párizsba, olyan 300 km körül, 2 óra alatt. Drezdába, 700 km körül, 8-9 óra. Varsó, Wroclaw, majdnem egy nap. Ha repül az ember, ott rab. A kocsibérlés drága.
Pelso j.
2017. december 12. 21:29
Akkor most a lengyelek hitelt vesznek fel a kínaiaktól a Belgrád-Bp vasút Varsóig hosszabbítására?
smarton
2017. december 12. 21:23
Sötét ló ez a miniszterelnök, Vajon miért mondott le Sydlo?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!