ha valaki fegyvert ragad, nagyjából 26% esélye van a győzelemre, míg ha békés úton kívánja elérni a célt, akkor 53%!
Az emberi természetet ilyen; óhatatlanul a megtámadott fél lesz a szimpatikus, hiába szolgált rá adott esetben az erőszakos cselekményre. Gondoljunk csak a jelenleg is zajló orosz-ukrán konfliktusra! Az agresszorral szemben nem a globalista elit áll, hanem egy Putyin birodalmához mérten kis ország – ebben a vonatkozásban pedig érthető, hogy sokaknak a sárga-kék sarokban küzdő fél lesz – a tetteitől függetlenül is – védendő. Az erőszakmentesség tehát a sikeres metapolitika egyik kulcsa.
Hogyan írnád le a metapolitizálás ideális alanyát? Mire figyel, miként gondolkodik az, aki ilyen módon kíván hatni? Inkább elméletíró ez a bizonyos alany? Vagy inkább aktivista?
Létezik tökéletes katona? Ha így lenne, akkor egy személyben maga lenne a légierő, a tengeri flotta és az egész szárazföldi hadsereg, de még az utolsó lőszer- vagy alkatrészgyár is. Itt mindenkire szükség van, aki kivenné a részét a folyamatos harcból; az a legjobb, ha megtalálja a maga helyét az eszmetörténész éppúgy, mint a politikus, a civil szféra szereplője, az előadóművész, vagy a pap.
A metapolitizálás széles frontján minden „fegyvernem” megtalálható. Mindre igaz – ránk, jobboldali aktivistákra pedig hatványozottan –, hogy a legfontosabb a helyünk megtalálása, valamint a kitartás, ugyanis