Behódolás helyett nemzeti érdekérvényesítés
Nagyon is indokolt a Fidesz új kommunikációs stratégiája Magyar Péterrel szemben.
A megkérdezettek csupán 33 százaléka mondta azt, hogy egyetért egy ilyen uniós hatáskörbővítés lehetőségével – olvasható az Alapjogokért Központ kutatásában.
„A választási részvételüket biztosra ígérő magyarok többsége nem ért egyet azzal, hogy az Európai Unió (EU) beleszóljon a tagállami választásokhoz és népszavazásokhoz kapcsolódó politikai reklámok szabályozásába, valamint elutasítja azt is, hogy az EU döntse el, mi a valódi hír és mi az álhír” – derül ki az Alapjogokért Központ közvélemény-kutatásából, amelyet szombaton juttattak el az MTI-hez.
A közleményben azt írták, hogy az országosan reprezentatív felmérés a magyarországi lakcímmel rendelkezők véleményét mérte fel az Európai Bizottság Transzparencia és Demokrácia című javaslatcsomagáról, amely szerint az uniós intézmények beavatkoznának a tagállami referendumokba és az azokhoz kapcsolódó kampányokba.
A február 7-9. között rögzített adatokból kiderült, hogy a választójogukkal élni szándékozó megkérdezettek abszolút többsége, 59 százaléka utasította el azt, hogy az Európai Unió beleszóljon a tagállami választásokhoz és népszavazásokhoz kapcsolódó politikai reklámok szabályozásába. A megkérdezettek csupán 33 százaléka mondta azt, hogy egyetért egy ilyen uniós hatáskörbővítés lehetőségével – olvasható a kutatásban.
Kitértek arra, hogy az Európai Bizottság a politikai hirdetéseket, azok tartalmát is ellenőrizné, a számára nem tetszőket pedig álhírnek minősítve törölhetné. Azt, hogy az Európai Bizottság dönthesse el, hogy mi valódi hír, és „fake news”, a válaszadók 51 százaléka utasította el. A kutatásban részt vevő aktív válaszadók 34 százaléka azonban támogatna egy ilyen intézkedést.
(MTI)