Orbán bebizonyította alkalmatlanságát a vezetésre
Egy fröccsöntő kisiparos is tudja, hogy csak azt érdemes gyártani, amit el is tud adni.
Magyarországon és a régióban még a vállalatok stabilitásának megőrzése a leggyakoribb cél (54 százalékuk erre koncentrál) és a válaszadók 16 százaléka úgy gondolja, hogy továbbra is a túlélésért küzd – derül ki az Ernst & Young (E&Y) legutóbbi felméréséből.
A magyar cégvezetők óvatosabbak a gazdaság alakulását és a finanszírozási lehetőségeket illetően, mint külföldi kollégái, 78 százalékuk továbbra sem számít gazdasági növekedésre – derül ki az Ernst & Young (E&Y) legutóbbi felméréséből. A világgazdasággal kapcsolatban azonban a magyar cégvezetők sokkal derűsebben látják a jövőt, mint a nemzetközi átlag.
„A közeljövőben azok lesznek képesek kiaknázni a kínálkozó lehetőségeket, akik olyan szintű vállalati rugalmassággal rendelkeznek, amelynek segítségével alkalmazkodni és azonnal reagálni tudnak a piaci változásokra” – mondta Dezse Margaret, az Ernst & Young tranzakciós tanácsadási szolgáltatásainak vezető partnere. A tőkebizalmi barométer rámutat: a vállalatok életében a stratégiai döntéshozatal központi eleme kell, hogy legyen az alapos tőketervezés. A globális tendenciákhoz hasonlóan a hazai vállalkozások az elmúlt években igyekeztek csökkenteni mérlegükben a pénzügyi kockázatokat, és hatékonysági intézkedéseket foganatosítottak, javították tőkestruktúrájukat – olvasható a E&Y dokumentumában.
A dokumentum szerint a következő évre vonatkozó vállalati célokat illetően a globális felmérésben már biztatóak az eredmények, a válaszadók fele újra a növekedésre kíván koncentrálni. Magyarországon és a régióban még a vállalatok stabilitásának megőrzése a leggyakoribb cél (54 százalékuk erre koncentrál) és a válaszadók 16 százaléka úgy gondolja, hogy továbbra is a túlélésért küzd.
Az Ernst & Young tőkebizalmi barométere a világ különböző ipari ágazataiban működő nagyvállalatok több mint 1.000 vezetője körében végzett felmérés. A barométer célja felmérni a gazdasági kilátásokkal kapcsolatos vállalati bizalom fokát, megérteni a vállalatvezetőségek prioritásait az elkövetkező 12 hónapot illetően, és azonosítani a megjelenő tőkekezelési gyakorlatokat.