Kampány a belföldi nyaralásért

2011. június 03. 12:51

A magyarok jelenleg jóval többet költenek külföldi utakra, mint belföldiekre, ezért kampányt indít a Magyar Turizmus Zrt.

2011. június 03. 12:51

A Magyar Turizmus Zrt. szerint a magyar családok belföldön 237 milliárd forintot, külföldön 438 milliárdot költenek utazásra. Horváth Gergely, a társaság vezérigazgatója kiemelte: az a cél, hogy társadalmilag elfogadottabbá váljon a belföldi utazás, ne pedig egy lesajnáló érzés legyen, hogy idén csak belföldön tudtunk nyaralni - írja az inforadio.hu.

A statisztikái adatok szerint a tavalyi évhez képest 46-ról 54 százalékra nőtt azoknak a háztartásoknak az aránya, ahol a főszezonban utazást terveznek. Bánki Erik, az Országgyűlés sport és turisztikai bizottságának elnöke azt mondta: Magyarországon a teljes turizmusból a belföldi aránya jelenleg 45 százalék, az lenne az ideális, ha ez megközelítené a 70 százalékot.

Az utazást tervezők több mint háromnegyede, 77 százalékuk tervez belföldi utazást, ezen belül csak belföldön a válaszadók közel 64 százaléka fog utazni. A válaszadók mintegy 23 százaléka csak külföldre látogat el. Több mint 13 százalék külföldre és belföldre egyaránt tervez utazást - olvasható az Inforádió honlapján.

Összesen 5 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
HSL
2011. június 03. 14:59
Sivatagban hiába reklámozol szoláriumot, nem fog kelleni
TroppauerH
2011. június 03. 14:54
5 éve folyamatosan "belföldön" nyaralok lévén 5 éve munkanélküli. A Magyar Turizmus Rt. mindig is a korrupció- és lenyúlás valamint a totális dilettantizmus egyik melegágya. Kalap szar az egész.
mecseri
2011. június 03. 14:23
A Magyar Turizmus Zrt. évente több száz millió forintot költ el a hazai turizmus népszerűsítésére. Régóta mondom, hogy ennek legalább a felét benzinkutasok, kalauzok, jegypénztárosok, vendéglősök, buszsofőrök, recepciósok, kabinos nénik és biztonsági őrök képzésére (illem, kiszolgálási alapismeretek, mosolyterápia, nyelvtudás, ép fogsor) kellene fordítani, hogy a hazai vendég ne csak a drága plakátokról tudjon a hagyományos vendégszeretetről...
Honfi-fi
2011. június 03. 13:23
Minden évben van ilyen kampány, de minek. Az emberek oda mennek nyaralni, amit meg tudnak fizetni, relatív olcsó helyeket keresnek. És odamennek nyaralni, ahol nem akarják őket lehúzni és átverni. Az csak a vicc kategória, hogy a horvát tengeri nyaralás, utazással együtt is olcsóbban jön ki, mint egy hazai balatoni 2 hét.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!