Kétszáz villamost és trolit vásárol a főváros

2011. április 27. 18:43

Csaknem kétszáz új villamost és trolit vásárol Budapest 2014-ig, az erről szóló határozatot egyhangúlag fogadta el a Fővárosi Közgyűlés.

2011. április 27. 18:43

Az előterjesztés szerint 96 villamost, illetve 93 trolibuszt szereznek be 2014-ig, a második ütemben, 2016-ig további 37 villamos érkezhet Budapestre. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kezelt projekt összköltsége 156,5 milliárd forint, ennek várhatóan 98 százalékát az unió finanszírozza, Budapestnek hárommilliárd forint önrészt kellene biztosítania. A projekt célja a túlüzemeltetett, műszakilag is elavult villamos- és trolibuszjárműpark frissítése, az alacsony padlós járművek nagyobb arányú megjelenése a vonalakon.

A főpolgármester-helyettes a járművek beszerzését három ütemben javasolja , a harmadik ütem 2020-ban zárulhat, ekkorra Budapest teljes villamos- és trolibuszhálózatát alacsony padlós járművekkel szolgálnák ki. A BKK ezenkívül a busz-, illetve a metró- és HÉV-ágazatban is megkezdte a járműcseréhez szükséges előkészítő munkálatokat.

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
drieno
2011. április 28. 07:23
ez oké, de mi lesz a buszokkal meg a metróval? speciel a 23-asnak a fémgyűjtő elvtársak még a síneit is felszedték, a helyét pedig beültették a kilátást akadályozó bokrokkal, balesetveszélyt előidézve még ott is, ahol eddig nem volt.... a külső kerületek villamosjáratait ki se fejlesztették, ahol pedig mégis vannak, ott a villamossínek elég érdekesen néznek ki, hullámoznak le-föl, balra, jobbra, azért 1 km / óra a sebessége a legtöbb járatnak
Negue
2011. április 28. 00:09
Addig a "kedves vandálok" úgyis leamortizálják a Combino villamosokat, mert nagyon ráhajtottak az utóbbi hónapokban a tönkretételükre! Szinte nincs olyan szerelvény amelyiknek néhány ablaka ne lenne összekarcolva, illetve most rájöttek, hogy az üveget borító fóliát föl lehet szakítani, hogy törné el valaki a kis kezüket amikor meglátja!!! Jó lenne ha az illetékesek "rájuk hajtanának és példás büntetést vezetnének be!" Pedig van kamera a villamosokon, de úgy látszik ennyire figyelnek! Én is el tudtam volna képzelni sokkal kényelmesebb villamost, de nem jutna eszembe rongálni.Mondjuk ez hülye példa volt!Elképzeltem magam mint villamosrongálót...:)
Steppenwolf
2011. április 27. 22:55
És most mindenki gondolkodjon el, mekkorát szakítanánk, ha (már villamost nem is) valamelyik magyar buszgyártó kicsit szélesebb látókörrel rendelkezne és ráállt volna egy troli család kifejlesztésére. Na jó, az ARC-Ikarus szenved egy modellel a szegediekkel közösen, de egyelőre odáig jutottak, hogy van egy prototípus, ami megbízhatatlan, viszont az előirányzott piaci ára 40%-kal magasabb, mint egy Solarisé.
Kosinva
2011. április 27. 21:21
Ezután egy budapestinek még szava se lehet az EU ellen. Fizette a 4-es metró felét és most az új pesti villamosok majdnem egészét. Persze ebből is korrupciós botrány lesz, jó magyar szokás szerint és veszünk szart drágán.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!