Budapesten többet kaptunk, mint egy világeseményt
A Nemzetközi Atlétikai Szövetség elnöke, Sebastian Coe elárulta, mivel nyűgözték le a magyarok.
Csaknem kétszáz új villamost és trolit vásárol Budapest 2014-ig, az erről szóló határozatot egyhangúlag fogadta el a Fővárosi Közgyűlés.
Az előterjesztés szerint 96 villamost, illetve 93 trolibuszt szereznek be 2014-ig, a második ütemben, 2016-ig további 37 villamos érkezhet Budapestre. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kezelt projekt összköltsége 156,5 milliárd forint, ennek várhatóan 98 százalékát az unió finanszírozza, Budapestnek hárommilliárd forint önrészt kellene biztosítania. A projekt célja a túlüzemeltetett, műszakilag is elavult villamos- és trolibuszjárműpark frissítése, az alacsony padlós járművek nagyobb arányú megjelenése a vonalakon.
A főpolgármester-helyettes a járművek beszerzését három ütemben javasolja , a harmadik ütem 2020-ban zárulhat, ekkorra Budapest teljes villamos- és trolibuszhálózatát alacsony padlós járművekkel szolgálnák ki. A BKK ezenkívül a busz-, illetve a metró- és HÉV-ágazatban is megkezdte a járműcseréhez szükséges előkészítő munkálatokat.