Gazda elmondta: az ország nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy egy pazarló rendszert tartson fenn, az MSZP pedig nem engedheti meg magának azt a "könnyelműséget", hogy hagyja csődbe menni a MÁV-ot. A cél - fejtette ki -, hogy az adófizetőknek egy olcsóbb, tisztább, pontosabb közösségi közlekedést kelljen finanszírozniuk, és hogy középtávon megteremtsék a költséghatékony gazdálkodás feltételeit. Hangsúlyozta, ahol nem lesz vasút, ott lesz autóbusz, a párhuzamosságokat akarják megszüntetni.
Fónagy János szerdán sajtótájékoztatón azt mondta: az Európai Bizottság szerint a hiánycélok és a megszorítások egy jelentős része megalapozatlannak és tarthatatlannak tűnik. Kijelentette, hogy ha ezekkel a lépésekkel nem lehet valós megtakarítást elérni, akkor bizonyítottnak tekintik, hogy a kormány tisztán politikai alapon dönt a vonalak bezárásáról. Megerősítette azt a kijelentést, hogy a Fidesz kormányra kerülése esetén helyre fogja állítani a közösségi közlekedést, azokon a helyeken, ahol az még műszakilag lehetséges.