Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Olyan nagy kérés az átláthatóság?
„És itt jutunk el a jelenhez. Ugyanis ha már Márki-Zay Péter révén tudjuk, hogy az amerikai baloldal súlyos milliárdokkal támogatta a magyarországi baloldalt, akkor immáron azt is megtudhattuk, hogy dollárbaloldal után a dollármédiát is szeretnék megalkotni. Természetesen külső segítséggel. A Telex adta nemrég hírül, hogy jenki balosok több mint 700 ezer dollárral támogatják őket azért, hogy létrehozzanak egyfajta akadémiát, ahol a közösségi média és a sajtó alapjaira taníthatják meg az arra vágyókat. Arról a Telexről beszélünk, ugye, ami már megszületését is eleve egy cseh milliárdos pénzének köszönhette és azóta is mikroadományokból tartják fent magukat.
A mikroadományok természetét pedig már ismerjük a dollárbaloldali botrányból: nekik az számít mikrónak, ha tucatnyi résztvevő küld százmilliós tételeket.
Nézzék, persze ki sajnálja tőlük ezt a lehetőséget, gondolok itt most a Telexre és a leendő akadémiájukra? Hajrá, valósítsák meg, kíváncsi vagyok, mi és hogyan nőhet ki belőle. A probléma általában nem a célokban leledzik, hanem az odáig elvezető útban. Hogy a felmerülő célokat hogyan és miként szeretnék elérni, legfőképpen milyen pénzből. Olyan nagy kérés az átláthatóság? Rendben, mondják azt, hogy külföldi milliárdosok állnak bizonyos médiumok mögött. Ez konkrétan nem tilos. Csak legalább ország és világ láthatná, hogy milyen érdekeket próbálnak érvényesíteni, legfőképpen pedig milyen pénzekben utazva.”
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay