Például úgy, hogy a fent említett sorozat karaktereit egy olyan hirdetésbe helyezte, amiben kijelenti, mi az új fekete (vagyis mi A Helyes), majd kötelezővé tette a videó megnézését (legalábbis abban az esetben, ha az ember ragaszkodik eredeti céljához és szeretne eljutni az általa választott tartalomhoz). Mindezt szigorúan a szabadság, a megengedés és az elfogadás színes zászlaja alatt.
Eszméiket pedig ezek után az általuk kreált tartalmakkal támasztják alá, amik gyakran igen távol esnek a magyar, de esetenként más fejlett, netflinxnéző társadalom standardjától is. Mert akárhány órát is töltünk szombaton a képernyő előtt, nem hiszem, hogy átlagosnak tartjuk majd, ha a vasárnapi családi ebéd alatt, a fehér abrosz és a húsleves felett unokatestvérünk bejelenti, hogy fekete, muzulmán, homoszexuális párjával örökbe fogadnak egy távol-keleti kisbabát. Mert ha egy Netflixes műsorban nem is, a magyar valóságban ez még megüti az ingerküszöbünket.
A módszer azonban mégis működni látszik, ugyanis ötven éve európai egyetemeken még betegségként beszéltek a homoszexualitásról, míg idén egyhónapos programsorozatokkal örvendeztetik az érintetteket (és a nem érintetteket is, mert ugye mindenki érintett).
Ahhoz, hogy ezt az utat ilyen rövid idő alatt megtegye a társadalom, sokat kellett tenni a médiának. A munkálatok azonban láthatólag nem értek még véget; a tartalmak özönlenek, sokszor harminckilenc másodpercre elég felvétel születik hónapról hónapra, hogy a Netflix hirdetéséhez hasonló videókat készíthessen bárki.
A tendenciát jól mutatja az a néhány héttel ezelőtt kibukott botrány, mely szerint a 2017-es hollywoodi filmeknek csupán 12 százalékában vannak meleg, leszbikus, biszexuális vagy transznemű karakterek. Ezen változtatandó, célul tűzték ki, hogy 2024-re az alkotások 50 százalékában szerepeljen majd LMBT hős – hiszen fontos a reprezentativitás. Márpedig Amerika 3,5 százalékos LMBT közösségét nyilván a hollywoodi filmek felében reprezentálni szükséges.