A válság jelei

2017. augusztus 02. 13:14

Ne feledjük, a jelenlegi balliberális koalíció meredeken hangzó béremelések és adócsökkentések ígéretével nyert választást tavaly decemberben.

2017. augusztus 02. 13:14
Rostás Szabolcs
Krónika

„Sokan felkapták a fejüket egy bukaresti makrogazdasági elemző nemrég tett figyelmeztetésére,miszerint a román gazdaság a válság jegyeit viseli magán. 

Az illető többek között az alapján vélte felfedezni a krízis ismérveit, hogy idén másodszor kaptak szárnyra olyan hírek, miszerint a kormány államosítani – vagy ha úgy tetszik: megszüntetni – készül a kötelező magánnyugdíjat.

Ne feledjük, a jelenlegi balliberális koalíció meredeken hangzó béremelések és adócsökkentések ígéretével nyert választást tavaly decemberben, a júniusban elfogadott bértörvényben azonban a közalkalmazotti béremelések nagy részét jövőre halasztották. Arról nem beszélve, hogy sorozatosan elodáztak számos más pénzügyi-gazdasági intézkedést – vagy végleg lemondtak róluk –, amelyeket ugyancsak úgy állítottak be, hogy gyakorlatba ültetésük esetén több pénz marad az adófizetőknél.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pollip
2017. augusztus 02. 19:46
Cak hogy árnyaltabb legyen a kép: 888 Magyar vasútvonalat adott át a román miniszter Pörge Béla Pörge Béla 2017. augusztus 2. 15:18 ÓRADNA, 15:18 Razvan Cuc román közlekedési miniszter részt vett egy olyan vasútszakasz átadásán, amelyet még a Magyar Királyság idején építettek, és a vonalon jelenleg lassabb a közlekedés, mint akkor. A szóban forgó szakasz az erdélyi Beszterce-Naszód megyében Kisilvát Óradnával köti össze. A 21 kilométeres pályát az üzembe helyezett, Kék Nyílnak nevezett motorvonat 49 perc alatt teszi meg. 1939-ben egyébként ugyanezen a szakaszon 37 perc volt a menetidő. A vonalat egyébként még a Magyar Királyság idején építették, 2013-ban pedig kihasználatlanság miatt bezárta egy magáncég. A helyi lakosok kedvéért most újra beindították a forgalmat rajta, de a vonal szinte ugyanabban az állapotban van, mint a bezárásakor. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy a Ziarul Financiar című román gazdasági napilap szerdán arról írt, hogy Románia a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban még egyetlen eurót sem tudott lehívni a rendelkezésére bocsátott, 6,94 milliárd eurós keretből nagy infrastrukturális beruházásokra, mert az irányító hatóságot nem akkreditáltatták Brüsszelben.
puszika
2017. augusztus 02. 16:04
Kedves Rostás! Nincs új a nap alatt. A hazai ellenzék is dettó a romániaival.Itt is meredek bérEMELÉST,mi több ,valami zavaros BÉRUNIÓT és adóCSÖKKENTÉST ígérnek,meg nyugdíjEMELÉST,családipótlékEMELÉST,tízezres nagyságú bérlakásépítést........................,szóval nem sorolom.Pedig csak a kampány kezdetén vagyunk. Csak az nem jut észébe ezeknek a hatalomvágyóknak,hogy EZEK AZ ÍGÉRETEK A MÁR NEHEZEN LEKÜZDÖTT V Á L S Á G H O Z VEZETNEK Akkor pedig kezdhetjük előröl
pollip
2017. augusztus 02. 15:05
De hát Románia ggazdaságilag száguld..............vagy nem? Kérdezzük meg a magyar ballibeket, ők tudni szokták:-)))))))))))))))
drkovax
2017. augusztus 02. 14:48
Ballik-jobbik propaganda 1. A magyar gazdaság a szakadék szélén ... Ballik-jobbik propaganda 2. Románia épp most előz meg bennünket ... ;-)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!