Őrjöngenek a közösségi oldalakon, miután Kamala Harris alelnökjelöltje melegnek titulálta Elon Muskot
Áll a bál Amerikában: Tim Walztól nem idegenek a hasonló kijelentések, korábban Orbán Viktort is „diktátornak” titulálta.
Pontos, levezetett képet kapunk arról, hogy a rothadó belekkel, szadizmussal és emberi önzéssel operáló képregény- és tévésorozat miként válhat egy posztapokaliptikus „szituáció” elképzelhető politikai vázává.
„Végezetül: mindannyian tudjuk és elismerjük (legalább is illene elismerni), hogy a populáris kultúra ezen szegmense kulturális értékekkel bír. Generációk nevelkednek rajta, az ott olvasott ideák által is formálódik a világképük. A kötet tanulmányai rámutatnak – mint hogy azt már többször elmondtam –, a geek-sztorik nem minden esetben komolytalanok. Ellenkezőleg. Ablakok, amelyeken keresztül egy másik dimenzióból tekinthetünk rá a hétköznapok valóságára.
Többek egyszerű szórakoztató cikkeknél. A művek sok esetben konkrét tablók, társadalomrajzok, megoldások, működési-elvek, politikai mechanika-kéknyomatok. Narrációban, dramaturgiában, még a rosszabbul sikerült alkotások is, ha meghámozzuk és lebontjuk őket, vitatémává generálódhatnak, amiből kialakulhat a jelenlegi társadalom működését kiszolgáló rendszer felépítését megkérdőjelező kérdés, és ebből majdan kinőhet az erre válaszoló megoldás-javaslat.
A Fantasztikus világok koncepciója éppen ezért működőképes. Tovább megyek: kell, hogy ilyen tanulmánykötetek szülessenek, mert az ezekben tárgyalt művek képesek gyorsan lereagálni napjaink égető politikai, közéleti kérdéseire, ami a csupán szórakozni vágyó olvasó/néző nem vesz észre rögtön. Az elemzett és nem elemzett művek napjainkban is érvényes problémákat rágnak át diskurzus teremtő erővel. Kompakt módon világít rá arra, hogy a világi búk s bajok fundamentuma, állítmánya sosem változik, csak a forma, na meg az alany.”