Erika néni a Mindenkiből

2017. február 28. 09:52

Egyáltalán nem gondolom róla, hogy ő lenne a főgonosz. Ő is csak egy ember, aki a saját módján próbál sikeres lenni, sőt a saját módszerével próbálja si­keressé tenni a kórusban szereplő gyerekeket. Interjú.

2017. február 28. 09:52
Szamosi Zsófia
168 Óra

A Mindenki közutált Erika nénijét is castingon nyerte el Deák Kristóf filmjében, végre kijutott egy igazán negatív szerep.

Inkább izgalmas szerep jutott ki, és egyáltalán nem gondolom róla, hogy ő lenne a főgonosz. Ő is csak egy ember, aki a saját módján próbál sikeres lenni, sőt a saját módszerével próbálja si­keressé tenni a kórusban szereplő gyerekeket. Csak éppen az nem biztos, hogy a legempatikusabb vagy a legetikusabb módját választotta a siker elérésének. De sok ismerősöm mondta vagy írta visszajelzésképpen, hogy szuper voltál, annyira gonosz, hogy ihaj – és bár akkor nem kezdtem el kötözködni velük, de ez nagyon leegyszerűsített jellemzés erről a nőről. Ezért is volt nagyon jó játszani, mert nekem az ő gondolatmenetét kellett igazzá, érvényessé tennem.

Azért ez az Oscar-díj (a beszélgetéskor még csak jelölés) nyilván új fejezetet nyit az életében: más a renomé, más a gázsi, más a kredit egy nomináció után…

Ebben egyáltalán nem hiszek. Magyar­­országon élek és dolgozom, nem gondolom, hogy ebből itthon nekem túl nagy profitom származna. A rendezőnek, Deák Kristófnak tényleg mérföldkő, neki nyilván vannak további tervei, de azok aligha rólam szólnak.

Mit gondolt, mikor először látta a Mindenkit?  

Ugyanazt, amit mindig, ha először nézem meg magam egy filmen. Ideges lettem, az jutott eszembe, hogy lehettem ennyire béna, hogy jutott eszembe így mondani ezt a szöveget – szóval szokás szerint csak a baj. Ha másodszor nézem ugyanazt a filmet, már jobb, mert tudom előre, hogy minden rossz lesz, és fel vagyok készülve. De még a Mindenki előtt elmesélném, hogy A martfűi rémmel szimultán forgattam egy másik filmet is, egy végzős rendező diplomafilmjét. Tíz napig tartott a forgatás, én voltam a főszereplő, ugyanazzal a vörösre festett hajjal, frizurával dolgoztam mindkét filmben, és alig akartam elhinni, amikor megnéztem a produkciókat. Ugyanis annyira más karaktert játszottam és annyira másként akartak engem láttatni, hogy olyan volt, mintha két különböző életkorban lennék. A martfűiben fantasztikus sminkjeim voltak, eszméletlen szépen világítottak, a másikban pedig egy szakadt, lepukkant némber voltam. Nyilván megcsúnyulni kevésbé szeret az ember. A Mindenkinél úgy fényképeztek, hogy minden kis szarkaláb ároknak látszott a szemem körül, meg is állapítottam magamban, úristen, hogy megöregedtem… De nem számít, mert tök jó lett a film, azt éreztem, hogy mindent kihozott belőle a stáb, szépen magyarul mondva: ez meg lett csinálva.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
exfahrenheit
2017. június 03. 14:24
a versenyszabályzaton múlik minden. azon, hogy a versenyt az iskolai átlagra vagy a legjobbak megmérettetésére szervezik-e. ha az iskolák tanulóinak összteljesítményét mérik, akkor a tanárnő csalt, ha a legjobbak teljesítményét mérik, akkor ezek háttérbe szorulnak, ha közéjük teszik a gyengébbeket is.
zakar zoltán béla
2017. március 21. 19:36
.
duzur
2017. március 18. 17:19
Megnéztem a "Mindenki"-t és sok minden jutott eszembe Erika néniröl, csak az nem, hogy ö a fögonosz. Sok iskolás örülne, ha ilyen lenne a legigazságtalanabb tanára. És bizony jó lenne, ha kínos igazságtalanságok esetén, mindig lenne egy gerinces társ aki önzetlenül kiáll az "áldozat mellett. Erika néni viszont nem érdemelte meg, hogy nyilvánosan lejárassák, mert ö se járatott le nyilvánosan senkit. Szerintem ö nagyon is empatikusan viselkedett. Maximum még rámutathatott volna arra, hogy mi másban ügyesek, az ügyetlenül éneklö gyerekek, de ez persze idö kérdése is. Ami konkrétan zavart Erika néninél, az az, hogy dohányzott, ami szintén nem használ a hangnak és nem éppen jó példa a diákoknak...
gabor7th
2017. március 08. 13:06
Nos nézzük... Hogy is néz ki ez a társadalomra vetítve. Van egy társadalom ami egy hazugságra épül, hogy mindenki egyenlő, és ugyanolyan tehetségű és van is aki ezt felügyeli. (Iskolában az igazgató úr, manapság pl. a civil szerzetek, hogy ne legyen szegregáció még akkor se, amikor teljesen nyilvánvaló, hogy csak lehúzza a tehetségeseket is.) A tanárnő próbálja a helyzetből kihozni a maximumot és így is eredményesnek lenni. Itt viszont elkövet egy olyan dolgot, hogy nem elég jól kommunikál és emiatt megsérti a gyerekeket. Ez tény, viszont azért a gyerekek is tudják, hogy azért igaza van a tanárnőnek és nem lázadnak. Igazából szinte minden gyerek tudja, hogy hazugságra épül a dolog, hisz többen nem énekelnek és a mellettük levőnek ez leesik, mint ahogy a főszereplő csajszinak amikor mellé kerül egy ilyen. Aztán jön egy hiányzó rész. A valóságban itt kb. mindenki elfogadná, hogy igy mennek a dolgok, viszont van egy lázító elem a háttérben. Pl. valóságban megint a civil szervezetek akik fellázítják a kisebbségeket, hogy nekik mindenhez joguk van. Vagy a liberális professzorok akik az egyetemeken megfertőzik a legtehetségesebb szakbarbárokat. A filmben ez a háttérben levő lázító elem meg sem jelenik annyira láthatatlan és a legtehetségesebb kislány maga ássa meg a későbbi sikerének sírját és azt hiszi, ezzel jót cselekszik. Mint egy átmosott agyú idealista egyetemista, aki tettével eldobja magától a sikert, mint régen a sok hippi. Szóval bosszút állnak a tanárnőn aki felemelhette volna őket a csúcsra és itt vége a filmnek. Fontos, hogy vége legyen, hogy ne lássuk a következményeket, ami nyilván a sikertelenség és a megbánás. Nem nyernek, és már nem is fognak soha, mert a botrány után árgus szemmel fogják majd figyelni a korust. Így a tehetségek sohase emelkednek ki, a többiek meg énelkedhetnek és lesz@rják az egészet igazából. Shakespeaire is kinyirta a főszereplőt mielőtt másba szeretett volna bele, fontos, hogy mikor van vége a filmnek. Szóval a film üzenete, hogy mindenki viselkedjen úgy, hogy legyen szolidális a legrosszabbakkal és ne emelkedjen ki, lázadjon azok ellen akik igazából az érdeküket képviseli. Jó film, tényleg díjat érdemel.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!