Hogyan kerül Trianon a Talmud-magyarázatba?

2015. június 08. 11:30

Számos cikk jelent meg a határokon túli magyar zsidóról, akit az új hatalom a magyarság melletti kiállásáért büntet.

2015. június 08. 11:30
Glässer Norbert–Zima András
Zsidó.com

„A zsidó csoportokat – ahogyan Magyarország más csoportjait is – meghatározta a korszak nagy társadalmi traumája. Nem volt olyan politikai erő az országban, mely ne helyezett volna hangsúlyt a területi revízió kérdésére. A politikai eliten túl az egész magyar társadalom hangulatára hatott a békeszerződéssel kapcsolatos kollektív, nemzeti veszteség érzése. (...)

A zsidóság különböző intézményes Trianon-olvasatokat hozott létre. Ezeket a felekezeti, az irányzatok szerinti (át)értelmezések, illetve az általános közbeszéd alakította. Ilyen értelemben beszélhetünk többféle »zsidó Trianonról«. A neológ izraelita zsidó elit például az 1920-ra kialakult új helyzetet a háború következményének tekintette és ideiglenesnek gondolta. Abban reménykedtek, ha a rendkívüli idők elmúlnak, akkor visszaállnak a háború előtti állapotok. Sándor Pál (1860-1936) pesti neológ politikus erről például így írt az Egyenlőségben: »Őszintén bevallom, hogy a hazánkban most uralmon lévő kurzust efemer jelenségnek tartom, a háború egyik utórezgésének. Rendkívüli események idézték elő, hogy Magyarországon ez a helyzet előállhatott.« (Egyenlőség 1920. dec. 4., 2-3. Sándor Pál: A numerus clausus után)

Számos cikk jelent meg a lapban a határokon túli magyar zsidóról, akit az új hatalom a magyarság melletti kiállásáért büntet. »Vérzik a szívünk, ha azokra a mártír zsidó testvéreinkre gondolunk, akik a megszállott területeken, ezer sanyargatás és önfeláldozás árán, hűséges szívvel vallják magukat magyarnak. A vértanúságukra eddig is fájó szívvel néztünk át, de tele voltunk hittel, hogy eljön azaz idő, mikor a magyarsággal együtt szeretettel és hálával fogjuk őket a szívünkhöz szorítani.« (Egyenlőség 1920. okt. 9., 1-2. Spira Teréz kassai börtönben)”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
thymian
2015. június 09. 01:30
Egyenlőség hmmm "1917. november 17-én az Egyenlőségben hosszú, fényképpel dúsított cikk mutatja be az olvasóknak Trockijt, az orosz forradalom igazi vezérét. Az írás súlyát emeli, hogy a cikk a „Zsidó fejek” című rovatban jelent meg, ahol a zsidóság legkitűnőbbnek vélt fiairól szóló dolgozatok jelentek meg. A cikk címe: „Troczky, orosz miniszterelnök”. A szerző, a későbbi moszkvai emigráns Magyar Lajos, valósággal borzongva méltatja a nagy zsidó harcost, s írását ezekkel a szavakkal zárja: Hogy mi lesz? Nem tudjuk és alkalmasint Troczky épp oly kevéssé tudja, mint mi. Neki megvan a programja, tervei vannak a programhoz, a tervekhez mért energiája is, de az ember magányos és gyönge a történelemmel és sorssal szemben. Egy bizonyos: az emberiség és béke ügyének nagy szolgálat volt, amit Troczky tett és a neve történelmivé vált. A történelem egyik legfényesebb lapjára – a békeszerzők és népbarátok közé – újra odakerült egy zsidó neve. Ki tudja! Talán ő hozza meg a világnak a békét: Bronstein, az orosz zsidó….. (Egyenlőség, 1917. november 17. 7. o.)" "A negyedik háborús chanuka lángjai új zsidó hősök történelmi alakjaira világítanak ünnepi fényükkel. A háború zsidó hősei mellett megjelentek a béke zsidó harcosai. /.../ Büszkeséggel tölthet el bennünket, hogy a béke katonáinak első harcvonalából legelsőnek zsidó fejek világítanak felénk és a békéért sóvárgó egész emberiség felé. Trockij és a bolsevikiek bátor hada szólaltatta meg először a fegyvereket Pétervár utcáin a békéért. A miséző és körmeneteken zsolozsmázó, nagygyűléseken jegyzőkönyvező békehívek előkelő társasága után Trockij és a zsidó bolsevikiek, az orosz forradalom lenézett és kigúnyolt sansculottejei lettek a béke első hősei. (Ballagi Ernő: A béke Makkabeusai. Egyenlőség, 1917. december 8. 1. o.)" Zsidó fejek. :D "Négy tagból állott az az orosz bizottság, amely Breszt-Litovszkban aláírta a tíz napos fegyverszünetet. Nem fogunk csodálkozni, ha egykor a négy férfiúnak, nemcsak: Oroszországban, de Európa minden városában szobra lesz. A négy férfiú közül azonban a negyedik, vagy: ha úgy tetszik, és nekem így tetszik, az első egy Kameneb nevezetű uriember. Ez a Kameneb, ez, hogy úgy mondjam, zsidó. Ezt a Kamenevet azelőtt R... Rosenfeldnek hívták. Rosenfeld most csinálja a békét. Oroszország – Oroszország? nem! – egész Európa, sőt: az egész világ számára. Ebben a sorsdöntő órában nem Szuvarov gróf és nem Lwoff herceg, még kevésbé Nyikolajevics Nikolaj nagyherceg képviseli Oroszországot és a legmagasabbrendű, mert pacifista emberi álláspontot. Nem ők, hanem Rosenfeld. Egy Rosenfeld. Sőt. A Rosenfeld. Borzasztó. El kell ájulni. Hogyan fogja ezt elviselni a világtörténelem. (Egyenlőség 1917. december 15. 3. o.)" Aztán folytatták nálunk is.
thymian
2015. június 09. 01:02
"»Vérzik a szívünk, ha azokra a mártír zsidó testvéreinkre gondolunk, akik a megszállott területeken, ezer sanyargatás és önfeláldozás árán, hűséges szívvel vallják magukat magyarnak." Aha, akkor is csak a zsidókért vérzett a szívük ezeknek a fajgyűlölőknek. Ha magyarnak vallották magukat, nem voltak zsidók, ha meg zsidók voltak, nem voltak magyarok.
korona
2015. június 08. 20:44
https://kuruc.info/r/9/144233/
zöldalma
2015. június 08. 16:21
„A cionista kronológia a második Szentély lerombolásától (i.e. 70-től) számolja a zsidó nemzeti állam megszűntét és a száműzetés kezdetét. Így tehát – hangsúlyozza a Zsidó Szemle – a zsidók kétezer év óta revizionisták. Ezért van remény a magyarok számára is. „A nemzet, az ország egysége minden egyes magyar állampolgár szívében továbbra is élni fog és ez a sok millió szívben élő Magyarország végre is fel fog támadni. A zsidó történelem és a zsidó nép kétezer éves gólusza bennünket nagyon is meggyőzött fentiek igazságáról. Amikor mi, mint ennek az országnak komoly munkában és őszinte érzelmekben becsületes polgárai, a legszilárdabb hittel és meggyőződéssel hirdetjük, hogy a magyar nemzetnek nincs oka gyászra és kétségbeesésre, a lemondásra, mi ezen meggyőződésünket a magyar és a zsidó nép történelméből merítjük. A zsidó nép igazát, az ősi zsidó földhöz való jogát 2000 esztendő sem tudta elévíteni. (…) magyar nemzet nem hal meg, de élni fog! A cionista hymnus reményt keltő soraival mondjuk: ’Od lo ovda tikvaténu’: Nem veszítjük el reményünket!” (Zsidó Szemle 1920. máj. 14., 1. Dr. Schönfeld József: A nemzet élni fog)” Így van ha 1000 akkor 1000 év, de nem lehet lemondani Erdélyről, ki tudja mi lesz 100 év múlva.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!