Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Miközben a kormány a reklámadóval korlátozni szeretné a sajtószabadságot, eddig valójában inkább kiterjesztette azt.
„Most emelik a tétet, és az egész lassan olyanná válik, mint egy halálos pókerjátszma: a kérdés az, hogy ki dobja be előbb a lapokat. Tény, hogy a Fidesz népszerűsége erodálódik, a tüntetések nem állnak le, és az RTL profi hírvivője azoknak a tartalmaknak, amelyeket az ellenzéki újságok és adások eddig csak jóval szűkebb körhöz juttattak el. Ezzel szemben a most kilátásba helyezett teher irtózatosan nagy.
A küzdelem abszurd: miközben a kormány a reklámadóval korlátozni szeretné a sajtószabadságot, eddig valójában inkább kiterjesztette azt. Ez tényleg nagyon zavarja, hiszen a híradó népszerűsége azt igazolja, hogy a köröttünk lévő valóság egyre érdekesebb, amit egyre többen ismernek fel maguk körül.”