„Bár az uniós pályázati rendszer több sebből vérzik, azt látni kell, hogy a brüsszeli bürokraták nagy figyelmet fordítanak a szabályosságra, és fellépnek a balkáni típusú, alig leplezett korrupciós módszerek ellen. Ebbe a hálóba akadt bele most a 2010-ben hirtelen megtáltosodó, uniós támogatásokat sora letaroló Közgép és társai. Teljesen egyértelmű, hogy a kormány az EU-s és hazai közpénzeket felhasználva hizlalta fel a Simicska-birodalmat, amely sem szakértelmével, sem olcsóságával nem veri a hasonló profilú hazai és külföldi cégeket (legalábbis nem ilyen arányban).
A hazai közbeszerzési eljárások több mint harmadában (!) fordul elő, hogy a furcsa előírások és kizárások miatt a végén már csak egy érvényes ajánlattevő marad. 2010 óta valamennyi EU-s építési támogatás 17 százalékát (!) egyetlen cég nyerte el, a Közgép. Ezek olyan számok, amire egy piacvezető német autópálya-építő cég vezérigazgatója is csettintene: »Mit csinálunk rosszul, Günther?«
És ne gondoljuk, hogy ez nem tűnik fel senkinek. Nem kell összeesküvést látni ebben, az úgynevezett EUTAF-ellenőrzések során kiszállnak Brüsszelből az EU-s ellenőrök, akik töviről hegyire átnézik az anyagainkat, és azt látják, hogy mindenhol ugyanazon cégek nyernek magasan a piaci ár fölött. Aztán megtudják, hogy a fő zászlóshajó a miniszterelnök egykori kollégiumi szobatársa tulajdonában áll. (Komolyan, mintha valami rossz afrikai történetet hallgatna az ember).”